SEO-skämt (pay-load: murderous / life-threatening - olämpligt barn och äldre) skapat från association säkerhetshot elnät

2013-04-22

"Anteckning" nedan är från ett associations-försök jag gjorde. Jag gör dem av och till för att få en mer personlig känsla för indikerade egenskaper språk. Mindre seriöst som metod för att lära nytt men som ofta fungerar bra för mig (även helt andra sorters fallstudier) för att bättre förstå algoritmer och system. Här där jag prövade några indikerade möjligheter från Interpersonal verbs and interpersonal behavior (Osgood) med ett semantiskt-parsnings-paradigmm jag arbetar med.


Skämtet är markerat rött. Det är också generellt varning när skämt som publiceras kan vara för starka ev. skadliga rent av för känsliga läsare. Förutom barn, mer moderliga kvinnor och svagare äldre tror jag detta skämt kan vara olämpligt för alla äldre. Är du över 50 år hoppar du bäst över själva skämtet och läsare vidare efter röd text.


"Kraftstation slogs ut.

Som jag förstod tester DoD eller DHS sedemera gjorde bredare bekräftat att aktuell typ kan fjärrstyra vilket så vitt jag vet inte alls hanteras för resp. kanal given i Sverige.

Oavsett orsak där som jag förstod exakt samma explosion återskapades via fjärrstyrningen när DHS följde upp viktigt område givetvis.

Hög generell kvalitet nätet jfr ex. California med fortfarande ganska stora nedgångna nät betyder dock oerhört.

Vad vi rätt utan annan information bedömer föga troligt där historik och information knappast ger större exakthet brett indikerat just i orden. Men ett ex. säkerhetshot från dom mest kritiska verksamhetsområdena. Överlastninginternet m.m. är egentligen för vanliga sajter inte någon samhällsfara direkt medan störningar elnät med otur krin reserv-aggregat m.m. kan kosta människoliv.

Coolt hur Google där som så ofta gärna bjuder till lite när samhället kallar prospekterande marknad lite data-insamlande och indexe-presterande.
Gjorde nån elgrunk-mätare.

Det ska bli skönt när sjukvården använder Google-system. Då ska jag SEO-ner hjärtmedicin m.m. för folk jag tycker illa om."

Apropå DTIC.mil där rapporten finns publicerar (har mycket intressant forskning finansierad av USA:s försvars t.ex. inom språk sök- och läsbar) var den ej tillgänglg stora delar av åtminstone dagen i går. Var för en stund oerhört frustrerande eftersom jag inte läst denna artikel och rörande en hel del finner nya områden Osgood tillämpat rotation-praktiskt för semantisk dfferential väldigt intressant. Dessbättre lyckades jag hitta en indexering av rapporten Google hade i quick view (första träffen på MIL fanns bara i pdf till html-cache).


DTIC.mil ovanligt allmänt - också att alla övriga amerikanska myndigheter med större söktjänster t.ex. NIH med deras gigantiskt använda sökmotor forskning medicin: Pubmed, resp. kongressens utrednings- och rapport-sajt - får jag genomgående bättre träffar runt språk än genom att göra site-sökning med Google. Osäker på varför men misstänker att det kan vara relaterat hur pdf-filerna görs och att den initiala fotostat-kopian DOD-sätter dit med meta-information, sekretess, id-nummer m.m. kanske stör ibland? Men om inte ganska intressant: har de en gigantiskt bred och i så fall djup taxonomi med meta-begrepp över forskning inom nära nog det mesta de finansierat under efterkrigstiden (går nog längre bakåt ibland). Och om så varför upprörs inte den amerikanska skattebetalarna av att den inte publiceras fritt så att DoD's kostnader kan reduceras nära deras samarbetspartners, forskare m.m. arbetar effektivare? Förutom att jag och många andra kan få nöje och värde att jämföra den med egna representationer och kanske förtäta där den ev. har "nytt".


Perspektivet forskning som berättande om mänsklig utveckling - och en källa med data prediktion - är given som en bakgrundsrymd. Där kan jag se (helt säkert mycket er aktuellt och nyttjat sedan historiens början när olika människoflockar konkurrerar militärt och är nyfikna på vad den andra bygger) att perspektiv från det militära är intressant. Och kanske där det är intressantare att praktiskt värde ligger i sådana mätindikationer där sådana här studier utan krav ögonblicks-synkning just nu kan fungera väl (vill man däremot konkret prediktera just militärforskning är det däremot en helt annan sak). Jag får dock erkänna viss fobi mot allt som luktar unicode, doc, pdf m.m. att parsa som indata (och ofta nog tycks det gå snabbare att skriva en riktad import html-sidor hellre än att utnyttja ev. tillgänglig xml senast fallet integration Plos.org). Avskräcker verkligen på det hur text kan se helt riktig ut i pdf-läsaren men plötsligt har en massa skräp-bokstäver m.fl. fel när man kopierar en mening t.ex. till en Google-sökrut.