Att skapa biografin, märka ditt patenterade affärsdata och bygga ditt varumärke medan du korrumperar fienden

2013-02-11

Anknytande till vad New York Times skriver:


"The rule of thumb in Washington used to be: Don’t do anything that you wouldn’t want to see printed on the front page of The New York Times. The new rule is: Don’t send an e-mail you wouldn’t want to see printed on the front page of The New York Times. (Especially if you work here.)"

Från: I’m Begging, Don’t Hack the Hacks | Nytimes.com/

Är ett tips att förslaget lägga till av och till små-kommentarer i kod, patentansökningar m.m. uppenbart av "privat-natur" och väldigt naturliga men som ger dina angripare en balanserat korrektare bild än de annars fått. Här ser vi hur jag varumärksbygger i dimension komiskt samtidigt som jag lyfter fram mitt data-representationsintresse krin gruv- och hundmats-industri. Både kul, kompetent och affärskunnig i det långsiktigt verktygsskapande. Dessutom rundar jag av med att knuffa om-kull något stort för att sätta proportionerna korrekt.



Och citerad i text (eller klicka på bilden för att bättre se).

# Minnesvärda fina koncept jag och nästa NIH begriper i våra lösningar men Conceptnet, Yago m.m. föga begriper något av:

# free school meals entitlement

# meat and bone meal

# iron nickel silicon alloys

# fire prevention equipment industry

# skolt sami dialect

# Ser ovant betryggande fredlig ut. Sundare balanserat kring vapensystem ett tag besvärande stora i andel. Nå vi ska ge området # erkännande av att ha talang för att införa väldigt många standardiserade termer på allt möjligt och väldigt olika standardiserade i olika # vapengrenar, länder, samarbetsformer m.m.

# 5 - 6 miljoner termer för Västeuropa är ganska normalt om man är seriös och skär strunt (tror nato nöjts sig med mindre). Ja innan de gav # upp helt med sin låt oss göra världen tre dimensionell och är det inte 3d finns det inte. Tid, x och y. Blir väl med EU om 10 år. Tyskarna # har suttit hemma och överarbetat extra för att komma föra och har gjort nya noggranna standarder de gärna administrerar åt övriga.



Sådant här är verkligen precis som biografier. Man stolpar bäst upp ett seriöst arbete med "pre-kontrakterad-författare" innan man dör för att tidigt sätta primacy effect med trevligt gjorda referenslistor, fotosamlingar m.m. Jag skulle verkligen inte känna att jag gjort en bra månadsarbete utan att e-postat lite med mig själv för att balansera intrycket jag annars skulle ge, skissat lite på del tre av min biografi och spenderat lite tid på att lyfta fram mina många värden i affärsdata m.m.


Och alltid att man noterar: Är du rätt fiende oavsett vad som krävs bjuder vi alltid över vad du har nu. Alltid. Utan undantag. Varande både väl-publicerad poet (och jag predikterar att framtida biografier kommer hitta mycket fint att fundera över på vägen till förståelse av vem Hans var) och en person med en solid modell med gedigen del om människans reward dimensioner rörande ex. likhet upplevelse av pengar, konst m.m. är det både värdeskapande för kultursamhället och vad som kan leda till spännande möten med nya kulturer där jag får möjlighet att dela av vår kultur med mina dikter.