Tassande Skuggor i Hemlighetsfull Förändring

2012-05-19
Dags att sova tror jag.

En dikt jag precis skrev:

Early Night
Visible is The Dark Blue Sky of Hidden Beauty dressed with faint silver light
In continues time axed up in days and hours:
In Every smallest moment she moves closer to darknes
Still Each moment without change they notice
Either Morning Sunrise, Day, Lunch, Dinner, Evening or Sundown

Flera andra jag skrivit torde finnas från fallstudien förra året. Särskilt dikterna om mina Alaska hundar är värdefull tid investerad för rätt läsare. Jag ser ett möjligt manuskript till detta årtioendes största tecknade mastodont film likt vad Kiplings Djungelboken blev för Disney. Något för att skänka mänskligheten harmoniskt glädje. Faktiskt var dikterna om Alaska-hundarna lite inspirerade av fallstudierna kring stereotyper, och gracefull cute där mycket av vad Disney-producerade var del.

Men jag fick ju bra in en del andra attityder också. Jag har nästan lite dålig samvete fortfarande för hur jag porträtterade de franska hundarna. Nå jag har inte skrivit mer om dem sedan den sista mer otäcka dikten när den svältande Mewfoundlands hunden åt upp sina valpar för att ändå frysa ihjäl med en av dem hängande ur munnen. Jag gillade dock äventyret när de begav sig ut för att fiska med nät ledd av den modiga labradoren. Labradorer avlades ju ursprungligen fram i kontext av arbetande hund bl.a. för att apportera fiskenät. Sådana moraliskt inspirerande ändå spännande och väldigt varierade från övriga händelser och miljö är vad jag ser kan ha TV-show potential också. Något att följa upp filmen med...