Kul: Renen betecker hästen (visuella explicita osmakligheter)

2011-05-14

Givet att tidigare teckningar redan gjort mig lätt folkkär för första gången i Sverige och dessutom föranlett mig att få en måltid till priset av en billigare korv för en st. Aftonbladet, 1 fish & Chips och 1 st Coca cola istället för 60 kr gjorde jag nu också denna teckning av Samen Hakelius:

Jag får erkänna att jag ser föga komiskt värde i sådana här explicita ordval eller teckningar. Om något är det osmakligt, äckligt och vulgärt.

Jag står förvånad och fylld av självförakt att jag utan att ens tänka mig för kan ha ritat detta. Den mängd explicita osmakligheter även renhjärtade icke-samer som jag tvingas ständigt möta idag kan vara orsaken. Givetvis gör det spår och skadar vår kognition och minnesfunktion. Ovan ser vi det äckliga resultatet.

Äckligt. Och jag gråter för de stackare som besökande bloggen ska behöva uppleva det.