Bodström's biografi kommenterad av lite olika personer (JG, GW m.fl.) i Aftonbladet

2011-05-24

Jag följde aldrig just FRA frågan så det här jag läste i Aftonbladet citerad från om jag tolkar sidan rätt Bodströms bok om JG var lite lustigt:

"Avskydde buggning men välkomnade en utvidning av FRA, vilket bottnar i hans hat mot Säpo och hans förkärlek till militären."

Men så kan man ju förklara sådant visst som Bodström eller alternativt med att militär tenderar att uttrycka viss "efectos especiales" och samtidigt kanske inte varande någon motsvarande mot JG. Fast det var åtminstone lite lustigt om det stämmer vilket JG påtalar att det inte gör men utan att jag riktigt förstår vad han menar:

"Men det är förvirrat det han säger, det som handlar om FRA är inte alls sant."

Bodström tycker jag nog känns som en ganska duktib politiker. En sida är att inte tendera att ha fel i lättare faktare. Att hantera media är också bra. En viktigare kvalitet är vad Lena Mellin - och ofta att hon den mest läsvärda i Aftonbladet- uttrycker:

"Det borde vara politikens innersta kärna, att vilja något. Men alltför många som klättrat i partihierarkierna har glömt det."
Bodström brinner för något - därför borde han tagit över.

Därför de större politiska problemen har inte så mycket att göra med enskilda kvaliteter som det mesta fungerar utan förmåga att intressera folk för något och när saker faktiskt har betydelse men inte fångas upp engagera sig för att titta djupare.

Sedan när det kommer till media har jag respekt för vem som helst som uttrycker utökad kraft till budskaped via mirror neurons i motoriska cortex snarare än att kalla folk idioter.

Jag tror antingen Aftonbladet eller Expressen hade en bild där han gjorde lite konster för foto. Det ökar nu stimulansen hos den som betraktar det särskilt när det är rörelser och konster vi kan föreställa oss ungefär hur de skulle upplevas men inte riktigt klarar själva.

Men jag håller mig till mina jongleringsbollar i alla fall. Det är ju också om man skulle göra sig en politiskt karriär så mycket mer media korrekt när man som jag aldrig tycks klara att gå upp i antal bollar mer än tre.

Sedan kan man ju fundera lite vad Boström gör mer i USA om något alls. I närheten av MIT fick jag för mig. En delstat lika bra som någon annan antar jag när man går igenom sin karriär bakåt och ser över och sammanställer.