Regnet besudlade nationaldagen och flaggan

2010-06-06

Jag förlorade en av mina flaggor till regnet. Givetvis kommer jag gå ner och samla upp den så att den korrekt kan begravas.

Två flaggor tog sig emellertid modigt ur regnet och förbereder sig för att snart igen vandra ut igen för att flagga.

Vi kan se att min nalle blev fruktansvärt irrationellt arg över att vi förlorade en flagga:

Orsaken är att saker här inte var korrekt förgulligade och då tenderar både han och andra att reagera irrationellt över symboler utan att tänka efter och ännu mer över riktade negativa stereotyper. Det är ingenting unikt för den här typen av symboler utan gäller ännu mer frågor som har praktisk betydelse.

Därav att saker bäst ska förgulligas för ökat värde (se Flaggan för ökad produktion, gladare människor och minskad främlingsfientlighet rörande potentiellt värde som finns här) och färre risker och att man ska ha respekt för negativa stereotyper (om man inte känner för att möta en marscherande armé som inte lyssnar på något mer man har att säga).

Låt oss spela musik som hjälper till med motivation att gå ner och samla upp flaggan...

Komplettering: Nu har flaggan hämtats upp och nallen tog initiativ till en fin minnesstund han själv gör medan jag går på bio. Det hela är både stiligt och gulligt: