Sveriges Nationaldag firas visuellt av Google

2010-06-06

Det var väl en tjusig doodle:

Både gullig, inspirerande och trevligt sommarljus i färgerna. Det är mycket elegant hur g ser ut att ha blommor i håret även om jag är lite osäker på vad det exakt är för blommor men de liknar syrén i färgen och det är vad det kanske är.

Jag prydde färdigt min balkong genom att flagifiera den redan igår som vi såg i tre bilder igår bland annat:

Nu på morgonen såg jag att min nalle smugit sig ut för att sova med mina sina flaggor ute bland dom övriga. Dessutom hade han tagit de av mina jongleringsbollar som är i svenska färger. Det gjorde nu ingen skada eftersom jag inte vaknade i natt och gav dessutom en bra bild:

Snart har han dock säkert vaknat upp ordentligt igen och börjat flagg-marschera som han gjort många dagar nu:

Det är för att han vet att det finns outnyttjat värde i dom här symbolerna så länge de inte leder till mani-liknande tillstånd men allmänt i Sverige så finns en enorm säkerhetsmarginal där och oavsett om det handlar om att öka glädje och ekonomi eller minska främlingsfientlig kan vi öka upp dessa saker säkert 10 - 15 ggr utan några som helst problem och endast med vinst. Sedan är det också viktigt att hålla saker korrekt gulliga men svenskarna är naturligt duktig på det i samband med alla möjliga högtider.

Mer om värdet Flaggan ger:

Flaggan för ökad produktion, gladare människor och minskad främlingsfientlighet
Det är dags för Utrikesminister Bildt att hissa Flaggan på sin blogg
Avseende uttal av kronprinsessa

Läs även:

Undvik negativa stereotyper i frågor som kan bli infekterade