Ari Riabacke tipsar om inspiration

2010-02-08

Här har vi ett citat från ett läsvärt inlägg apropå kreativitet och inspiration:

"Själv måste jag ha input. Inte varje dag, inte hela tiden men lite nu och då – här och var. Hur ser då min input ut? Den kan verkligen variera. I höstas var jag på en kurs ute på Utö. Där studsade bollen tillbaka kan jag lova gott folk. Boijnk, boijnk och boijoijoijnK! Kände mig helt berusad efter denna gruppövningshelg – hade jag fått en överdos måtro, av input? Min fru undrade hur legobyggandet hade gjort så starkt intryck på mig. Samma gällde mig."

Från: Att få in - put

Och visst är det så att vi behöver nya intryck inte bara för att utvecklas utan också för att bibehålla den kreativitet vi har. Jag gav ett antal tips i en artikel med exempel i mindre urval utifrån hur jag stimulerar min hjärna för ökad kreativitet:

Stimulera din kreativitet och skriv bättre i nio steg

Och två uppföljande inlägg:

Effektivare TV-program av "Robinson-typ" och allmänt tävlingar via navigation
Att förändra miljön där du skriver för ökad kreativitet