Arbete 1/2-2010

2010-02-02

En till arbetsdag som jag presterade under all kritik på. Jag fastnade i att dokumentera företeelse i färger som redan är välkända för mig istället för att analysera några viktigare musikvideos jag redan identifierat. Men några ljusare sidor fanns om än inte i min prestation.

1. Trevligast var att jag fick en första studie rörande mappa även om den inte fullt besvarade vad jag behövde veta. Dock har jag ännu inte läst in mig på tidigare grundforskning men hoppas göra det i natt.

1/2-2010: Spännande forskning | Hedonimeter
Förmåga att navigera bunden till arvsanlag | Nyfiken vital

Hur kan jag annat än älska National Institutes of Health?

2. Här på Nyhetsbloggen skrev jag ett komiskt inlägg där jag experimenterade med ett nytt men svårt område inom komik:

DN sprider farligt moderna kvinnliga idéer

Därmed inte sagt att frågan om vilka som egentligen ställer frågor till henne inte är befogad.

3. Mat jag lagat till och ätit. Här finns mycket för er alla att lära:

Lunchomelett med sötkryddig manlig styrka och härligt kvinnliga bär med läskande örtkryddor
Kryddstarka bönor, luftskurna röda äpplen och thaibasilika

Notera också att jag lagt till ett rött äpple i högra marginalen till bloggen.

4. Dokumenterat rörande färger och andra faktorer från arbetet med min metodik rörande reklam och marknadsföring på Pryltrend:

Musikvideos med Leila K demonstrerar rött, blått och mappa
Britney Spears i rött - Oops! I Did It Again
Gwen Stefani - Crash
Gwen som frukt att plocka ger musiken bonus
Godisklubba med kreativa egenskaper

Avseende godisklubban återkoppla gärna till tidigare inlägg här där jag förväntat mig att de flesta redan kommit igång med att lära er krypteringsanalys?

"De första åren jag skrev rörde det ju informationssäkerhet och krypteringsanalys, och jag tror säkert att det finns en koppling där det gav förutsättningar till en större förståelse av språket.

[...]

Värdet är just att den matematiska delen kraftigt stimulerar arbetsminne och tydligt höjer aktiviteten i hela hjärnan givet att de flesta skribenter aldrig går i närheten av matematik. Detta bidrar också till ökad förståelse av språket genom insikt i dess statistiska egenskaper nås."

Från: Stimulera din kreativitet och skriv bättre i nio steg

5. Jag skrev en dikt om att rädda kvinnor the hard way som förövrigt var vad som fick mig att tänka på musikvideorna med Leila K vilket föranledde analysen av färgerna och mappa i dom:

Poesi - Att rädda kvinnor