31/1-2010 - Arbetsdag

2010-02-01

Något särskilt produktiv arbetsdag var det här egentligen inte. Inte minst prioriterade jag precis som så ofta ett tag arbete mot intäkter dåligt. Även om saker kan tyckas omfattande för andra är det verkligen både kvalitativt och i volym lågt för mig och inte ens en full arbetsdag. Samtidigt efter all tid som jag fått ödslat på annat är jag tveksam till hur meningsfullt det ens är. Att demokratiarbete överhuvudtaget kan bedrivas i Sverige är jag direkt skeptisk till.

1. Vad jag dock känner mig med nöjd med är att jag äntligen tror jag nått hela vägen fram med att förstå den faktor jag kallar mappa i vad som växer mot en minst sagt nyskapande metodik inom reklam och marknadsföring. Betydelsen av mappa är som jag tror mycket större än viss stimulerande påverkan och kan vara vad som är grunden till en av de viktigaste huvudgrupperna utifrån indelning i hjärnan. Att nå fram till en förståelse har tagit lång tid och det har på många sätt varit en fascinerande resa.

Minnen, drömmar, labyrinter och mappa | Hedonimeter.org

2. Följande inlägg är med informatio i form av berättande text tämligen tung i mappa:

Jefferson Airplane - White Rabbit

För mig som vet vad den handlar om (ett beslut i en politisk fråga) bär den information. Däremot för andra bär den egentligen inte mot något faktiskt konkret men kan ändå upplevas meningsfull och tolkas då utifrån specifika egna föreställningar och idéer. De kan för att peka mot någon praktisk användning t.ex. ha värde för implicit-mätning för inställning av olika saker.

3. En del om vad jag ätit under dagen:

Billig och kreativ kost till min frunch
Stark senap och blåmögelost blandat till superbt pålägg

4. Även uttryckt i poesi:

Poesi till quinabröd med blandade smaskigheter

Mjuk av fylliga blå härligheter är blåmögelost
Skärpan i djupet av engelsk senap

Mitt fraktal vassa blad hårt in i rött äpple

Mjukt, skarpt och friskt
Sött gult slickar min mun

5. Här har vi ett fint exempel på gullighet och dessutom hur olika färger kan användas:

Gwen Stefani feat. Damien Marley Now that you got it

6. Fler saker hittade med exempel på hur färger kan användas:

Reklamfilm med rött och blått
Bloodhound Gang - Along Comes Mary

7. Vad älskar jag mer än glada kvinnor och gulliga hundvalpar? Ingenting :-D

Gullig boxervalp glatt ylande

8. Precis som jag ibland bloggar vad jag gjort för arbete för att stärka min motivation avslutar jag ibland arbetsdagen med ett särskilt inlägg:

Trött kanin på väg att somna

Den vita kaninen med ett gulligt rött hjärta är ytterst lämplig för 2010 - Det är tigerns år och det gulliga året. 2010 ska vi göra världen lite gulligare.

9. En till dikt jag skrev och poesi för mig är verkligen uttryckt för känslor:

Poesi - Sätta tassen på småkatt

10. Aktuellt på Nyfiken vital är:

Graviditet, spädbarn och barn

11. Jag försökte komiskt rädda en kvinna i Expressen men lyckades inte:

Att rädda en kvinna i Expressen?

12. Denna guide till att öka kreativiteten är värd att läsa för alla skribenter:

Stimulera din kreativitet och skriv bättre i nio steg