Nyhetsbloggen rankar 1 för "Äldre journalister lättläst"

2010-01-14

I min guide om negativa stereotyper och de problem de orsakar tog jag också upp problemet som äldre journalister representerar. Här på Nyhetsbloggen har jag alltid försökt vara noga med att anpassa materialet så att åtminstone de "yngre" bland äldre journalister ska klara att ta till sig materialet trots ofta ganska allvarliga kognitiva problem, underliga icke-demokratiska idéer och spionkontakter från sin ungdom. Läs gärna mer om problemen äldre journalister representerar och vad du kan göra för att hjälpa dem:

Lättläst för äldre journalister - Varning!

Jag blev därför väldigt glad nu när jag såg att Nyhetsbloggen rankade på plats ett för sökningen äldre journalister lättläst:

Givet den stora tillväxten av äldre journalister varav många säkert redan har lässvårigheter bör detta ge massor av trafik. Dessutom innebär givetvis det dåliga minne äldre journalister har att de behöver söka mer på nätet rörande hur man skriver och allt annat rörande deras yrke.