Ett par ändringar i föregående inlägg

2009-08-17

Ett par tydliggöranden gjordes i:

Vilka länder kan engageras i frågan internet och censur?

Det rör sista två stycken med väsentliga ändringar utmärkta:

"Det krävs att flera länder engagerar sig. Jag tror att det på lite längre sikt är oerhört viktigt. Ett, två eller ens hela EU eller ett stort land räcker inte utan stöd från många fler länder för en verkligt långsiktigt stabil lösning. Kortsiktigt är det naturligtvis inte lika viktigt.

Här känner jag att den mer irrationella situation avseende det stora problemet som tidigare var mer dominerande är på väg bort. De börjar nog backa eller nog bättre sagt för att låna ett uttryck från mig själv: standing down. Innan kändes det viktigare att ingen viktig kanske kritikkänslig (p.s.s. som jag kunde vara väldigt kritik känslig innan min ADHD blev behandlad) person förlorade ansiktet innan det lugnat ner sig. Det tycks så från uttalanden. affärer och inte minst avseende Nordkorea."