Är du populärkulturellt osäker? Duger du i coola ämnen och är Justin Bieber lite som Fåret Shaun? Ja i båda fallen för mig

2017-10-17

Jag trodde jag hade behärskat hela konceptet "dubbel-roller": Känd skådespelare i teve-serie klär sig annorlunda och gör en till roll:



Jag upplever mig att se något av likhet mellan kultur-artefakterna Justin Bieber och Fåret Shaun. Utan tvekan - en trivial självklart - är de ej samma entitet. Att båda är populära i argumenterat likartade men ålders sekventiella grupper gör dem ej till samma bakomliggande named entity. Åtminstone inte här när själva köpintresset är radikalt annorlunda: Jag tvivlar utan uppföljning om Bieber konsumenten i något väljer en Bieber produkter jämförbar med en Fåret Shaun produkt.


Och den ena är ett får och den andra en människa. Samtidigt tycks de så lika för mig efter att surfat runt lite. De springer runt och gör en massa framför kameran. Medan Bieber - gissande lite då jag ej minns här från vad normalt för hans yrkesgrupp gör en obscen gest eller berusad urinerar publikt - springer Shaun stjäl något för bonden engagerande sin fan-flock av får till att spela med.


Och jag menar de ser ju lika ut. Trots Shaun ett får så lika. Jag tror man lurar sig lite här av att båda är så spinkinga. Jag minns ej att det var så när jag var ung. idag tycker jag alla yngre män ser spinkiga ut. Det kan vara en trygghet för alla yngre fertila kvinnor att veta att jag nog tror jag kan ta honom i de flesta enkla kraftprov. Så ingen behöver oroa sig onödan.


Bieber snarlik fåret Shaun. Uppvisar tillochmed päls:



Fåret Shaun + foto på slakt-rasen han hör till:



Givet sådan här likhet man upptäcker lär det väl visa sig för mig att jag egentligen är japansk anime-producent skapande serie på serie kombinerade precis vad som helst.


Något har de utan tvivel med varandra att göra även om det verkar lite underligt.


Någon innovation etablerad i en domän funktionell i en annan där ännu okänd tror jag heller inte Shaun är i Bieber. Men jag kan nästan köpa det ej är 100% fel om än inte från något av den information som föranledde från den den defekta identifikationen av similarity mellan dem (som ej var visuell). Nå jag kan se att resp. koncept roar lite varstans. De är båda båda vad man bäst uttrycker som ofarligt kul. Också om jag försökte göra dem båda lite otäcka är det inte direkt lätt: Mer än Ulliga och gulliga: Coola Revolutionärer.


Mycket lyckosamt att hitta honom i får-skin med Google Images. Så illustrativt av "ofarligt kul". The "non-oncofmrer" - the genetical outsider indicating genetical fitness genom att våga bryta mot struktur. Men ej på nivå att det blir för mycket för "fan-kundgruppen". Inga panda-mössa men i alla fall kontroversiellt skinn.