Google Chrome: Local vs Global i den ej skalfria världen

2016-08-26

Skalförändring globalt över domän kan göra assertions antaget etablerade rimligt ej funktionella såväl rörande vad avsett parsning sida ej ej terminerande / lämnande uppgift rätt / antaget ej lämnande alls falerande under förutsättning att vi nära inpå gjort samma nedladdning korrekt i samma fönster.


Tid är ej oviktigt i säkerhetsmodeller. Betraktar vi för enkelheten formaliserade standarder eller så nära ser vi också enkelt att i allmänhet gäller att när tid inverkar konkret säkerhet hanterat är detta vanligare ju närmare användare / appklikationslager vi befinner oss (jfr ex. Kerb eros vs SSL). Medan tid längre ner (jfr SSL) är en mer trivial fråga (oavsett trots det falerande kanske nästan mer i det trivala: Jfr tid certifikat X.500 - 509). Hantera tid för något så användar konkret som ex. su är en övergripande gigantiskt mer komplex fråga än att hantera väldefinierande sessioner relevaterat trafik över IP / TCP. Miljön är ju ej definierad. Men för ansvaret su blir givetvis åtminstone just problem trivialt genom att den ej kontrollerar eller påverkar själv miljön i övrigt.


SPKM argumenterar jag (havande nu lärt mig det en gång för evigheter sedan implementerande bland några fåtal saker single-signon med det som sista sak) är kanske också en relevant kontrast här. Och apropå var jag gjorde första SPKM projekt är kanske RFC 2705 Keynote ej en helt dålig (men även om ingenting presenterar sig spontant finns bättre) utgångspunkt för att betrakta tid i miljö-kontrollerad applikation. D.v.s. likt Chrome modigt nog accepterande sitt ansvar för sig själv sä att säga och vad som körs och sker i den.


När man i annat givit upp på att få en hårddisk att visa sitt default i mening av core minsta vetande om sig själv nedanför branding mot leverantören (till kund ovanför lego-tillverkningen) gick jag tidigt år eller troligare förra året över den med en elsladd för att inducera magnetfält och därmed bitfel. Ytterst relevant närmast rakt så trots föga exakthet kontra den förväntade i vad som gärna uttrycks matematiskt formellt är självklart differential analysen. Det fungerade väl faktiskt. Särskilt om du köper hårdvara och plattform från samma leverantör är skillnaden i vad miljö något som uttrycker att man tar ansvar börjar och slutar diffus. Och efter upp till en timme inklusive bränna / peta bort några kretsar jag var ganska trygg i var redundanta för vad som vid den punkten intresserade mig kvarstående för att inducera "lite nytt i det hela" presentrerade den sig plötsligt i default och jag fick bl.a. information om vem som tillverkat den och dess verkliga storlek (till min förvåning i det sista). En Passport tillverkad väldigt nära efte4r förändringarna tillverkningar följt efter översvämningarna. Så vet man mer om just den modellen / versionen Passport än troligen WD.


Och just för vad jag inledde inlägget om var aktuell webbplats utnyttjad Google Youtube.