Windows Reparations och snabbare internet är bara ex. på de värden Trump kan ge oss

2016-01-09

Komplettering: Nu har jag börjat samlat. Först i den mån det är Trumps Americans har vi Trump Todo: Public transportation. Det har ju så ofta också fungerat dåligt i min erfarenhet: Tycks verkligen stämma in på dom här amerikanska defekterna Trump gjort så tydliga.




Säg att jag bara fått nog av dålig nyhetsindexering men heller inte vill störa min internet-television genom att ha min nyhets-sampler gående ständigt? Vad kan jag egentligen göra när jag antar vi flera gånger klagat här. Kanske rent av använt kraftfull payload i orden: Utnyttjande sådant som hånfull humor eller rent av det mer "vapenfierade" ridicule? Föga. Dålig IT kan återigen riskera att bli ett ständigt övergrepp och dagligt hån görande en till lite mindre människa för varje år.


Men det finns nya metoder - ännu oprövade - men som lovar stora värden som kan fungera här. Något som äntligen ger vad åtminstone jag förtjänar: Det som löser problemet så att jag blir nöjd. Inte att i bästa fall något nytt problem kommer men som man lurar sig till att tro ej är samma övergrepp bara därför att det är "en ny version" (samma företag, samma OS, samma problem, likt det här Microsoft OS som kom med min DELL laptop - fullständigt vansinnigt OS från början till slut - enorm kontrast mot gamla 2000 server jag tyckte var möjligt att göra stabilt och bra på - och lovande mycket inför framtida produkter). En våldtäkt på vår självbild: Vi lär oss att IT är vad vi felat på något sätt och bestraffas med av ödet.


Men det är inte så. Det är den dåliga amerikanen som är problemet. Amerikanen vi kan lära om från Trump. Amerikanerna jag vill kalla Trumps Americans


Dåliga varor är just själva felet med USA idag: Det gör USA dåligt och vi oskyldiga utomstående som bara försöker använda produkterna drabbas.


Trumps Americans med sin förslöade moral, undermåliga produkter, - icke-kvalitativa medborgare som inte ens försökande skapa den goda produkt vi konsumenter såväl förtjänar. Detta är samma amerikaner som inte orkar försvara dom amerikanska grundvärdena mot legotillverkare i Kine och Pakista, Vietnamesiska sömmerskor och fler som utan verktyg annat än de som de Trump Americans givit dem för att slippa misslyckas med att göra en bra produkt själva igen givit dem som just nu styckar upp USA mellan sig - i USA eller i Pakistan.


Och vi drabbas. Den lata amerikanen slipper göra något. Tredje-världen får dela på USA's tillgångar såväl som politiska inflytande i världen. Men vad får vi här? Alldeles för mycket skitprodukter (och helt oacceptabelt hög andel skit-produkter oavsett om tillverkad helt i USA eller i delar i ex. Kina).


En gammal gedigen kultur. En gedigen kultur rik på erfarenhet skapande en vad vi kan uppleva finare känsla för vad som är bra då vi redan passerat förbi stadier yngre kulturer kanske bara några hundra år gamla ännu har kvar att ta sig igenom: Ex. Storage Wars stadiet Sverige var klar med inte senare än slutet av 1500-talet när vi från gemensam vetskap om nutidshistoria och därefter faktisk historia begrep bättre än att betala för lump därför att det är äldre än 30 år och känns som den symbol grounding din själ önskade fanns. Sådant gör ej amerikanen eller dansken (den senare mer tappade sin historia blandande in mer av det större Tyskland när det började driva förvinden efter 1520 när de fick lära sig att om man beter sig inkorrekt mot ett kamratligt land vill de inte längre umgås med en (krävande ensidig tysk-kultur import än idag).


Vår historia erfarna kultur gör oss mindre benägna att finna nöja i att springa runt övermotiverat utan att det kommer en användbar konkret problemlösande produkt från det. Lika lite gillar vi att slött sitta och göra en dålig produkt genom ingenting. Kunskap etablerad i kollektivt medvetande gör att vi kan bedöma värde och defekt djupare: Det handlar inte bara om vad Apple eller det senaste amerikanska elektronik-modehuset lurar yngre kvinnor och metrosexualiserade män är coolt att betala för. Det behöver lösa riktiga problem besparande oss tid så att vi kan fokusera på det tyngre mer krävande ansvar vår historiska förståelse givit oss. En bättre värld.


Oskyldiga som jag drabbas. Kanske rent av att allas framtid drabbas? Tusentals år av rotad kultur ger så klart perspektiv här. Kanske kan världen ta hundra år medan amerikanens kultur mognar och goda funktionella IT-verktyg kommer från dem. Men Trumps amerikaner är något annat. En systematisering i värdegrund som bygger på att lura på mig dålig mjukvara som år efter år orsakar problem utan att någon hamnar i fängelse för det. Med lite otur blir det ett nytt Mexico av det (bedömande mexikanens moral och arbetsförmåga efter amerikanens många skildringar så minst sagt att man får räkna med att det kan vara lite vad som helst i korrektheten - En del där menar annorlunda men att reda ut vad som är Trump Americans och ej ska jag inte behöva göra).


Får The Trumps American sitter ungdomen snart nog här också och romantiserar i fantasi över att förråda mänskligheten till vampyrerna för en föga påkostad semesterresa till Italien: The Twilight Saga (entydigt Trump Americans i filmkultur - defekt skit).


Trump Americans har alltid ursäkter för sådant men det finns ingen ursäkt här. Dagens verklighet gör enkel rapportering till USA trivialt. Förslagsvis en enkelsida på Whitehouse.gov så tar - eller borde - någon ta ansvar och korrigera moral- eller kultur-defekter såväl som den konkreta manifestationen (istället för att sitta och slöa hela dagarna, spelande tärning, eller vad nu Trump Americans egentligen gör hela dagarna). Och omedelbar - så snart som möjlig feedback. Identifierade, hanterade... Så man blir motiverad att bry sig igen.


Trump så uppenbart av en ung-kultur är kanske ej vad vi själva vid problem skulle välja men uppvisar samtidigt så mycket av ungdomens motivation och vilja att utan den ibland onödiga försiktighet äldre kulturer kan visa känns som en möjlig lösning. Och i sanning ligger problematiken delvis i motsatsen och den vana det gått i att gapa och skrika om mer eller mindre inbillade risker istället för att göra något långsiktigt stabilt. Symboliskt intensivt agerande men symboliskt etablerande något som av upplevd effektstorlek borde lösa det huvudsakligen inbillade kan tänkbart sätta lite sunt fokus på att leverera funktionella IT-produkter, bra filmer o.s.v. istället för att dom likt andra kulturens-barn sitta och skrämma upp varandra skadande produktionskvalitet såväl som ekonomisk-stabilitet där såväl som i gamla världen. Edukterande med Obama var delvis kanske fungerande men inte riktigt på en nivå som jag tyckte var förävntad på tiden. Lugn kanske inte var riktigt rätt. Mer intensitet skapande lugn från det upplevda effektuella (vem vet? ingen . Mamma Hillary har jag länge också tänkt kan vara som "lugnande" där och vidare ut i världen så att det äntligen blir lite konstruktivt fokus på sådant jag lider av).


Är inte själva felet med Trump Americans att de försöker för lite och i moral tappat förståelsen av vikten att vi i den mer substansiellt betalande omvärlden - den gamla världen med den kulturella erfarenhet de tappade på vägen - inte tar funktionell skada (tid installera - defekt istället för att bara fungera) av deras produkter? För oss som redan betalat och drabbats vore det ej korrekt att behöva göra något alls: Om något borde de betala tid till oss. Så om Trump ej duger här om kulturellt för oerfaren vet jag inte vad som kan lösa det amerikanska problemet. Jag har ju ex. förr flera gånger bloggat fel i såväl produkter som politik av och till utan att det orkat höra upp.


En välkalbrirerad Trump kan fungera: Ge mig något jag saknar - Självgående US-support

Jag gillar detta Trump koncept. Det är excellent. Jag vet att dom dåliga produkterna finns och då finns dom lata Trump amerikanerna också när det drabbat mig. Faktiskt vad jag flera gånger föreslagit som föreklaring till diverse skit-fel som drabbat mig (se ex. ). Och här kommer nu en möjlig lösningen: En engagerad kvalitets-älskande värde-skapande amerikan som hatar de anti-amerikanska skit-produkterna som drabbar mig och säkert många fler av och till.


Man kan som tidigare börja med att klaga här. Hur i vårt ex. här ej den amerikanska leverantörer upp (jfr mina Microsoft OS problem för några år sedan) - ev. delvis p.g.a. det amerikanska sökföretaget som ej visar upp mina klagomål för dom - så går man vidare och e-postar Trump pekande ut den anti-amerikanska low-quality verksamheten så får re-balanc problem-makarna i företaget.


Förvisso har det nu av och till hänt att första steget faktiskt fungerat men det är inte riktigt poängen alla gånger. Man vill att defekter ska korrigeras bra så man inte drabbas igen: Trovärdighet att budskapet gått fram så man är noggran nästa gång (och för konsument-produkter om man är osäker och redan korrigerat sig efter mig tycker jag att man ska höra sig för med mig vad jag optimalt vill ha eller mer i nivå med sådant som stört mig av och till genom åren inte vill ha: Det ska fungera utan att ladda ner något från er automatiskt förstörande hårddisken, sedan ska det återbetala andelar av licens varje gång det är defunct åtminstone tills på 0 kr, och be om ursäkt för sina tidigare versioner - kompenserande övergreppet också: Lite som Trump som kommer förklarar dom Trump Amerikaner i CNN eller att de blir "utvisade" eller som förbjudna. Så oskyldigt hårt-dator-arbetande folk som jag inte ska drabbas igen. Uppfostrande upp dom här lata Trump amerikanerna så det äntligen blir som man vill ha det med IT-donen, nätet, och Asien-politiken.


Gott hopp här med andra ord. XXX precis vsd jag saknat så många år. Någon som vågar ta ansvar för ens klagomål i en samling enkel kanal att få det löst via. Inte behöva klaga här och där för ett företag, ett annat, något man störs sig på i deras politik, goda exporter av statistiskt material från en myndighet som lata Trump amerikaner hos dom andra inte gör något liknande med utnyttjande föredömet. Och här just någon uppenbart engagerad (nästan agiterad och det är bra: Jag vill att den som agerar på mina klagomål vidare gärna uttrycker sådant som hånfullhet, aggresivitet, public shaming m.m. Det fungerar redan i att det ger lite emotionell rättvisa för övergreppet på mig), och har på det stor media-kanal, och kan ha det övergripande ledande politiska nodpunkten under sin administration efter presidentvalet.


Och säg att han förlorar valet:


  • Trump kan ju inte med någon stolthet kvar underprestera i dessa frågor oavsett det efter att flaggat så allvarliga moraliska low-effort-value-creation som fått rot i USA - särskilt efter vad andra nu sagt om honom allmänt.
  • Så får man bara in Trump på att våga konkretisera sitt engagemang för ett bättre USA i ett viktigt konkret projekt kan det här bli allt från visst US-klagomur-support-värde till gott sådant (kanske rent av den acceptabla rörande allt IT från USA eller inte nivån vi lurats till att tro är utopisk eller bara påhitt: Krashar det sönder är det ändå bra därför att "gemet", Microsoft iPod, Live Internet, Update internet, eller vad man hjälper folk att hålla övergreppet bort från medvetandet med kommit nytt).

Tänk så bra det kan bli. Så här borde varje land vara. Man är missnöjd. Engagerar deras "boss" / "qa-ansvariga" så får han reda upp det. Kanske återkoppla (ex. att man får tid man kan se honom håna företaget i CNN förklarande hur lata och antimaerikanska dom är).


Svenskarna måste sluta: Sluta "amerikansera" sönder Trump

Och här i Sverige verkar folk som inte bara engagerade i Trump i valet utan nästan anti-Trump. Trump är vårt support på USA. Att han uttrycker sig lite "övertydligt" är ingenting annat än att i bästa fall - om han inte går defunkt visar sig bara vara uppblåst marketing för en till anti-amerikansk-skitprodukt - att han förstår hur man får alla amerikaner att prestera upp sig oavsett hur förhärdade de är i sin defekta moral.


Svenskarna beter sig som riktiga Trump amerikaner här. Är du mentalt-sjukt-anti-Trump gör åtminstone en lista på allt du ogillar med USA och om du inte Trumpera med den så e-posta mig den och ge mig två månader att förklara fram till Trump vad det handlar om: Lazy mexicans cheating him of working hours upp till i värsta fall Trump Americans med muslimerna på vägen mellan dem.


Trump är inte bara för USA: Han är minst lika mycket för oss. Om folk begriper att sluta alinera bort honom upprepande en massa försloat Trump Americans prat här. Vi behöver alla se till att få honom rätt här. Så han får möjlighet att överse upp problem amerikaner till god kvalitet: Hälande fram fungerande produkter, bättre teveprogram o.s.v. Visa på att för att förstå värdet kan man inte lyssna på de förslöade från smyg-feta till feta anti-amerikanerna utan få den objektiva bilden av oss i omvärlden.


Var underpresterar de idag? Teveprogrammen är ofta dåliga, Microsoft OS sög på min laptop, ett telefonföretag som heter Apple lurar svenskar till att skrika till mig på stan om produkter som i hårdvara per krona verkar vara en scam, US tycks ha mutat som in Korea-frågan men förslöat sig på vägen med Nordkorea kvar, erkänande för det lidande vi oskyldiga i omvärlden drabbats av givetvis korrekt ytterst konkret i dollar - 100 dollar per timme med Microsoft OS givet att jag inte ens fick köpa den utan OS är rimligt - som del av en större reparations process publik så att både vi och förövrarna kan börja hälas (och lära sig ge fan i att lura på mig skit produkter) är minimum för att USA ska orka upp från bitvis skit-dåligt. Med mindre lär dom kambodjanska textilarbetarna, och singalesiska fiskarna (de senare finansierade av USA ärkefiende Kina: Sri Lanka opens $292 million Chinese-funded airport highway) fortsätta stycka upp USA mellan sig.


Bilaga: Klagade redan (som ett exempel) 2013 på mitt Trump American OS man lurade på mig

Och jag har klagat såväl som några gånger sett hopp - tecken på bördig mark för Trädgårdsmästare Trump att få friskt ansa bort allt ogräs från: Tänkbart är Microsoft Bing! på väg att bli stark (2014-02-07) - Trump American lär gärna här: Kvalitet fodrar balanserad ärlighet att man kan bedöma bra och dåligt ej att man fuskar runt så att jag och andra oskyldiga drabbas: Sådant lär inte accepteras länge till nu när Trump är på väg... Men klagat mer än en gång. Mången möjlighet för en hörsam god amerikan att både få det förklarat för sig, misslyckas med flera gånger, och i all rimlighet komma rätt med om man nu inte bara sitter och slöar hela dagarna:



"Det gör känner jag åren som kommer lättare för oss att se vad nytt som kanske kommer genom en sund kontrast. Jämför med hur Microsofts kvalitetsproblem (jag blev uppriktigt förvånad när jag efter många år utan Microsoft's OS insåg att det OS som kom med min Laptop led av samma i vardagen dagligen irriterande problem kring ditt och datt) skapade utrymme för Linux (välkänt men vi kan se samma fenomen oavsett område och oavsett mellan flera uteslutande komersiella lösningar). Lämnar man smalare personliga intressen kanske man kan se en mer problematisk koppling mellan fenomenet som sådant bredare och den långsiktiga förmågan för USA att ekonomiskt orka bidra till världsekonomin som trots nuvarande problem ändå är normalt förväntat."

Från: Från utredning till tillämpning i tre enkla steg efter inte mer än två års funderande (2013-09-30)


Men det har ej klarat att lyfta sig. Trump American...


Gudinnan välsigna Trump.