Riktad information - Rationellt Irrationell information: Men hur såg hexagrammen ut?

2015-05-27

Komplettering: Eller som alternativ till att betala för korrekt tolkning av mer esoteriska överjordiska flöden kan man med rätt kanal skapa sin egen uttolkare. Vilket vi har en komiskt variant av i: AMERICAN DAD! - SEASON: 11 EPISODE: 14 - AMERICAN FUNG. Vilken jag såg precis eller väldigt nyligen publicerats. Jag gjorde komplettering efter att bara tittat lite i början men kanske är det samma nyhetshändelse som var utgångspunkt. Förresten tog jag fel på uttalet men för att demonstrera min prestigelöshet och för ungdomen föredömliga moral låter jag min tror jag defekta komplettering kvarstå: Jag tror helt enkelt vi alla behöver försöka så mycket mer att bygga upp ungdomen - Alla under 30 år tycks alltid som högst en halv av ex. mig själv.


Verkade de indikera ökad intensitet? Storm kanske? Och vilka råd för den föregripande och moraliskt ståndaktiga gav tolkningen? Jag hittade inte kartan eller något i övrigt på länken jag följde från Wall Street Journal men kan rent allmänt säga att vid behov skulle åtminstone inte jag ha något större problem att kulturellt korrekt argumentera vilken taoistiskt skola som helst när det kommer till horoskopen.



Allmänt kanske det är att göra det lite lätt för sig att lägga ut en torkning endast från mer abstrakta symboler och deras relativa balans. Jag vill gärna se tri-grammen och hexa-grammen för att känna att det är påkostad komplexitet att argumentera för eller mot från dess kulturhistoria. Just vad som refereras Feng Shui har väl emellertid mer eller mindre blivit synonymt med mindre "påkostade" tolkning i komplexitet.


Givetvis ska man inte förstå varken komplexitet eller i ett kultur-kontext görlighet att enklare eller svårare argumentera en tolkning, som att det säger något om korrekthet i det hela. Med mindre än att någon betalat för att bra horoskop av någon känd och betrodd på området säger det föga om något oavsett kinesiska eller något annat. Åtminstone utanför den tolkning av vad egentligen bärande ingen särskild mening för dig du lägger i dem tolkande dem vilket möjligen kan säga något om dig själv om det är görligt att se sig själv göra det utan att hamna i samma typ av "bias".


Var det här en rent symbolistisk tolkning som man kanske kan tolka den här referensen till kartor (och mycket möjligt har mycket mer påkostat gjorts som tappats när jag väl läste på The Wall Street Journal) känns det kanske lite för billigt för att någon skulle betalat för att fått något ståndaktigt här. Men för sådana här lätt nationalistiska frågor ska väl dom kinesiska kulturhoroskopen förväntas försvara sitt kulturhistoriska ursprung utan att fått någon särskild finansiering tolkande ut hexa-grammen.


Givetvis i den mån den som skapar horoskop är betrodd kan de när de accepteras som argument ses som en form riktad information som kan formas med en särskild målsättning att påverka snarare än just nödvändigtvis vara slumpmässiga (eller drivna av något annat mindre meningsfullt inriktat på att en särskild tolkning ska göras redan innan horoskopet skapas). Kanske lite besläktat med Vatikanen när de upplever att mänskligheten förlorat en strid för att Irland ska tillåta något juridiskt mer accepterat kring homosexualitet (jag minns inte att de upplevt något liknande relaterat Sverige så mänskligheten har väl antar jag redan förlorat allt möjligt här i deras värld).