Huawei (Ericsson konkurrent) fortsatt problematiskt indikerad relaterat säkerhet

2013-07-22

Senast indikerat av Michael Hayden vars tidigare positioner CIA resp. NSA bör ha givit access till där gjorda bedömningar och ev. konkreta detektioner (det senare tycks vara vad han närmast uttrycker som formulerat):



I utvecklingstid under företagets tidiga år gick saker också tycker jag förvånande snabbt. Jag kan från kunskap från den svenska sidan relaterat telekom-projekt jag deltagit notera samband med att man kanske för motiverat sökte affärer i Kina och lätt utvecklingsplattformar antagligen med konkret källkod gå ner för quality assurance. Möjligen (ganska osäkert) kan ett kvalitetsproblem jag upplevde indikerat i en nyhet relaterat Huawei (numera sedan kanske ett till tre år korrigerad om nu denna tämligen osäkra gissning alls stämmer) kunna stämma med defekter i egen-kod jag skrev i den versionen vilka jag senare korrigerade genom att sätta en "malloc" ovanpå C-malloc i diverse bibliotek som kompilerades in.


Ev. vad jag tidigare berörde i:



Mer tidigare noterat i nyhetsvärlden av mig: