Riktigt dåliga "spare ribs" från Grillfadern

2013-06-07

Det här kan ha varit - vad jag minns - det sämsta delvis färdigmarinerade kött jag ätit inte uppenbart skämt.


Vi kan först konstatera vilket jag först såg efter att ha öppnat förpackningen att bild och kött inte stämmer. På bilden har vi spare ribbs precis som etiketten anger medan köttet är revbensspjäll och med fett och själva ryggkotorna bredvid på andra sidan kvar delvis krossade. Ungefär som köttet yxat ut lite hur som helst och sedan hamrats av en slägga.




Jag har tidigare ätit färdig marinerade spare ribs från två olika leverantörerna jag inte minns namnet på men var dom jag letade efter. I jämförande smak - och då är ändå båda dom produkterna inte jämförbart om man prioriterar tid för det själv utan en något över normalt förväntat på ett färdig marinerat kött ej helt eller delvis nyligen innan köp grillat efter marinering vilket vanligen är mer lyckat med smak tvingande ökad närhet från färskt kött till köpare - med alla halvfabrikat jag ätit vad jag kan komma att tänka på minns jag inget där skillnaden varit så här stor för produkter vi i all rimlighet kan förvänta oss är ungefär de samma.


Och som här fordrande ingenting i kunnande hos leverantör mer än att kunna läsa-innantill resp. begripa att hantera hygien. Jag kan för allt i världen inte föreställa mig vad de lyckats röra samman för kryddor, sockor, vegetabiliska oljor, uppskrapade rester av fädiga smakförstärkare m.m. för att klara ett sådant här misslyckande.


Mer matlagning nyligen:


Biff, Smörgåstårta och Blommor till mor