Läskeblasken har korrumperat EU-parlamentet

2011-05-15

Jag är chockad. Coca Cola har fått en egen NACE beteckningen...

C19.1 - Manufacture of coke oven products
C19.1.0 - Manufacture of coke oven products
Från: List of NACE codes

Det är denna typ av problem man kan förvänta när läskeblask och andra okulturella drycker säljs parlamentet.

Tja det finns väl annat det kan vara också... Vi vet ju alla vad kända och överbetalda pysslar med på toaletten för våra skattepengar... Och nu har de kanske givit det en NACE kod. Troligt för att kunna få EU-stöd för sina smutsiga ovanor.

Fast det är en plast-produkt tror jag man gör av rest-produkter från olje-industrin. Eller något liknande. Gissningsvis vad Wikipedia har med som:

"Petroleum coke, a solid, carbon-rich residue derived from distillation of crude oil"
Från: Coke

Att man gör plast av det får vi räkna som det ej kontrollerade men jag har för mig det.

Väldigt upprörande hur som helst. Jag menar två av tre indikerade möjligheter här känns väldigt inkorrekt att de skulle få en NACE kod. Någon behöver avgå.