Nu har en kvällstidning tydligt passerat den andra

2010-02-07

För första gången så länge jag seriöst följt kvällstidningarna har jag sett att en av dem passerat förbi den andra tydligt i dom kvalitetsfaktorer som räknas. Skillnaden bedömer jag som hög om det utvecklas vidare. Ett riktigt tigersprång. Innan jag diskuterar det här mer måste jag ta och läsa om både dagens Aftonbladet och Expressen.

Ändå oavsett hur mycket jag kan konstatera när jag noga jämför är jag redan mycket imponerad. Givetvis finns massor kvar att göra även för dom men ingen av våra kvällstidningar var dåliga innan och internationellt jämförda ligger båda i toppen.

En verkligt inspirerande prestation.

Foto: Tambako Licens: CC by-nd 2.0
Tigrar som hoppar högt hittar saftigt kött även om det första gångerna verkar ansträngande.