Mer frukt på nätet ger mer fruktätande

2010-02-04

Jag har ju på hjältenivåer engagerat mig i svenskens fruktätande via kraftfulla poem...

Poesi om frukt
Hjältedikter för en frisk värld

Saftiga och härliga frukter fulla med njutning

Frestande är röda äpplen
Mango och aprikos fyllda med gul njutning
Söta päron med syrlig grön banan i harmoni

Även Aftonbladet gör signifikanta insatser även om jag helt säkert tror att svenskens välkända intresse i dikter gör att min metodik får större verkan:

Momsen på frukt behöver bort

Mina exempel på hur man på ett par minuter lagar superb kost med frukt kan säkert också bidra även om jag också för det bedömer att mina dikter tillför betydligt mer:

Lunchomelett med sötkryddig manlig styrka och härligt kvinnliga bär med läskande örtkryddor
Hett matiga bönor och Svalt friska frukter i harmoni

Här har vi nu en ny studie från som pekar på att både jag och Aftonbladet tänkt rätt:

Online programs improve fruit and vegetable consumption

Att betrakta oss m.fl. publicister på nätet som talar för frukt som hjältar är därför inte bara korrekt utan för övriga närmast en patriotisk skyldighet.