En till dikt om en blå vinter

2010-02-04

Den blå perioden var ju ganska kort egentligen och låg mest på hösten efter att all stress fick hjärnan att bli lätt instabil ett tag. Det mest intressanta med det var dock associationerna mellan allt jag lärt genom åren, och det är inte direkt litet, öppnades upp.

Vad som orsakade det var att Zen som jag använder för att hålla distraktion börta bröts ner. Ytterst lärorik. Trots en period av viss överstimulans efter det då jag valde att inte sätt upp zen igen (p.g.a. allt jag lärde mig) är det udda vad jag vet från litteratur att allt visar sig korrekt i fall efter fall. Några slutsatser bedömer jag dock kan visa sig felaktiga men för dom räknade jag med det hela vägen där egentligen flera möjligheter fanns (egentligen IT eller person).

Ingen vinterdepression i år
Så på bättre humör än på tio år

Trots abnorm stress
Blått istället för svart
Tack till neurogenesis

Det blå var så lärorikt
I underrättelseanalys jag mycket såg
Ett djupare och starkare språk kom
Dörren öppnades och marknadsföring blev lätt

Allt jag genom åren lärt och gjort
Gick till en helhet i 7 Dimensioner
En lateral metodik för idéernas rörelse
Att nu uttrycka

Vad blått visade ännu i allt korrekt
Kreativt med endast stänk av mörkblått

På strålande humör trots förstörd ekonomi
Skriver bättre än någonsin
Förstår marknadsföring renare än kanske alla

Poesi till en blå vinter