Det är lätt att glömma Kanal 5

2010-01-12

Idag tog jag mig dock en titt på dem och det var ju faktiskt intressant med både på-annonsering och reklamfilmen mellan den och TV-programmet.

Foto: [puamelia] Licens: CC by-sa 2.0

På-annonseringen i Kanal 5 hade lite av "röda äpplen" över sig. Egenskaper för att fånga blicken. Om det var bra gjort kan jag inte avgöra men ska titta efter om jag hittar det i deras webb-tv

Det satte kanske den sista pusselbiten i något jag sökt och om inte ändå intressant. Det är lätt att glömma bort Kanal 5 men ni är givetvis egentligen värda att ta sig en ordentlig titt på precis som jag gjorde med ett flertal andra tidningar och TV-kanaler. Fast det lär knappast bli mer än på-annonseringen (med kundvagnen) och reklamfilmen mellan den och TV-programmet eftersom jag inte följer TV så mycket nu. Hittar jag dem bara på webb-teven följer jag upp det i ett par inlägg.

Kring reklamfilmen får jag ju också erkänna att jag är lätt svag för just den kvinnliga modellen eller den hon i alla fall så smått liknar (svårt att hinna med att se). Jag tror hur som helst att hon fungerar väldigt bra för åtminstone ett par åldersgrupper jag tror är viktiga för den typen av produkter.

Om den typen av analys fortsatt hamnar på Pryltrend eller om de efter den första genomarbetade strukturering som nu är påbörjad på Hedonimeter vet jag inte. Gissningsvis blir det Pryltrend därför att det oftast är mer av minnesanteckning kring större analyser.

Kanal5 på nätet:

www.kanal5play.se

Mer om TV på nätet:

TV OnDemand och SVT Play