Arbete 26/1 2010

2010-01-27

Jag har periodvis nyligen bloggat vad jag gjort under arbetsdagen (som inte ligger exakt med datum p.g.a. dygnsrytm). Det har varit bra för att få upp arbetsförmågan på rimlig nivå igen där jag börjar närmare mig normalt. Här har nu detta skett ännu en gång:

1. På Pryltrend skedde en kortare analys av en reklamfilm där jag direkt använde begreppen från min metodik som ju bra fungerar för reklam:

Madonna i reklam för Mitsubishi - Causing A Commotion (1987)

2. Säkerhetsfrågor berörda på SEOTaktik. Notera särskilt vad jag skrev i första inlägget och se om det kan beröra dig. Vidare är analysen rörande internetsäkerhet 2010 och framåt mycket viktig.

Vänner till medarbetare hos Google m.fl. företag angreps
Internetsäkerhet 2010 och framåt
DoD och UK diskuterar samarbete om internetsäkerhet
Amerikanska oljebolag infiltrerade och Kina är misstänkt
IT-säkerhetsstandard från NIST för energibolag

3. Ett inlägg om min kost (Pryltrend):

Smaskigt mellanmål - Saftig mango, ProViva Active, Dinkelkex och grönt te

4. Ett försök att förstärka min motivation (Pryltrend):

Beridna mongoliska krigare ger kraftfull inspiration

5. Uttryck av uppskattning av Google respektive Aftonbladet på Nyhetsbloggen:

Google borde ha funktioner för dating
Hur kan jag annat än älska Aftonbladet?

6. Ett par komiska inlägg på Nyhetsbloggen:

Vi kunniga måste offra oss för ett starkt Sverige
Universiteten stärks av samarbete med näringslivet

7. Rörande säkerhet på Nyhetsbloggen men egentligen bara tips om SEOTaktik:

För media viktiga säkerhetsproblem 2010 och framåt

8. Betydelsefull kanadensisk forskning om ansiktsuttryck i Nyfiken vital:

Skillnad hur ansiktsuttryck tolkas mellan asiater och kaukasier

9. Diskussion rörande Aftonbladet på Hedonimeter:

Aftonbladet 27/1-2010

Så var det dags för:

Behaglig tystnad
Tjocka känslor av sömnen som kommer
Andningens angenäma ögonblick utan omvärld
Trötta ögon sluts