Ett par mer intäktsvänliga åtgärder

2009-12-07

Jag tänkte börja surfa mer på andra språkområden igen. Dock delvis behöver jag ersätta en del först avseende internetförbindelse, ytterligare datorer o.s.v. eftersom jag egentligen bara använder den här datorn för arbete och lite bloggande (samt att den är honeypot). Jag gillar t.ex. inte att använda den eller Com hem för att ansluta till diskussionsforum kring demokratifrågor rörande diktaturer.

Däremot att uppdatera mig på nyhetsrapporteringen och en del annat kan jag göra härifrån även om jag inte riktigt gillar det heller.

Mer intäktsvänliga åtgärder

För att sätta upp annat behöver jag köpa en del småsaker för att ersätta annat. Därför behöver jag se över annonseringen. Tittar vi på vad som acceptabelt ligger jag på tio av tio (där tio moraliskt och avseende riktlinjer m.m. är bäst). Säg att fem är formellt gränsen för ok.

Därför tänkte jag kanske i något fall flytta mig till tre d.v.s. ingenting som bryter mot Googles riktlinjer respektive lagstiftning. Men lite mer flexibelt mot kraven jag normalt ställer på mig. Kanske ett par konsultuppdrag där jag tar fram några artiklar som kan ge inlänkar när jag tipsar några webbsajter om dem (men jag kommer t.ex. inte sälja sökmotorvänliga länkar).

Det finns ju alltid att få när man vill. Jag har ofta svårt för det där generellt även om det ligger innanför riktlinjerna. Och så det är tydligt så att ingen sökmotor missuppfattar något tar jag inget uppdrag där jag gör någon SEO som bryter mot riktlinjerna. Ordet har ju blivit associerat med sådant jag ogillar.