Dagens Nyheter införd på standardlista för fördjupad information

2009-10-05

Vad trevligt att jag köpte Dagens Nyheter idag. Det var bara för att butiken jag skulle till öppnade tio och jag var några minuter tidig. Idag var det så mycket jag gillade.

1. Bilder var fina genomgående.

2, En sak runt foton värd att fundera på. Där har ni idag hade ett foto på kor. Gulliga djur fungerar alltid bra på foton. Vad är då gulliga djur? Herbivorer är gulliga och ju större ögonen desto gulligare. På det är alla vanliga husdjur gulliga när de är valpar eller för vuxna djur när de gör något gulligt. Bäst respons får man på ungar av herbivor med mycket synliga stora ögon och där ger hästar mer än kor (hästar är mer husdjur än kor). För kor gäller det med andra ord att ögonen tydligt syns.

3. Jag gillar också hur Dagens Nyheter prioriterar frågor om åsiktsfrihet, pressfrihet och demokrati. Poängen med DN är inte bara att ni har resursers (där bör man kanske tänka samarbete över Bonnier) utan att ni är starka och därför är svåra att tysta. Dagens Nyheter har magica perceptio redan i själva namnet d.v.s. det för respekt med sig. Att uttala Dagens Nyheter är likt magi.

Den magica perceptio Dagens Nyheter har (från prioritet av åsiktsfrihet, pressfrihet och demokratifrågor) gör att ni alltid kommer ha en vän i mig.

Därför har jag satt upp er på listan på sajter jag standardmässigt söker efter fördjupad information till artiklar på Nyfiken vital (d.v.s. "uppslagssidor"). Artiklar och nyheter som inkluderas måste fortfarande tillföra värde och komplettera men ni kommer naturligtvis med mycket oftare när jag nu regelmässigt kommer söka sådant hos er. Det kommer kosta mig tid och lite trafik men inte dödande eftersom vi sällan delar sökresultat. Däremot lär det ge er via indirekt verkan desto mer trafik.

Det handlar om glädje över att DN finns och en stark önskan att ha er kvar.