Polismannen

2013-05-12

Nu när mordet på Statsminister Palme återigen blivit aktuellt bör jag korrekt (givet att jag betvivlar att jag själv tar upp fallstudien varande tekniskt ur-sync) peka på följande:


  • Den serie inlägg vi haft för några år sedan när bl.a. mordet diskuterades.
  • Liksom den kollision i tillrätta-lagd information i en självbiografi rörande huvudpersonens fängelsevistelse det gick att argumentera var fallet och senare bekräftades rörande åtminstone annan information.
  • I kontext av dom två similarity-baserade algoritmer som senare implementerades i mjukvara som del av det större ramverket hand-testades fortfarande vid denna tid där jag fick för mig att denna fråga kanske mindre skulle tråka ut mig när jag nu behövde testa en modifikation igen.
  • Gäller att jag önskade undvika information som i sig kan anses vara resultatet av träning på information på slutsatser där denna process kan anses vara så upprepad att motsvarande överträning sannolikt gäller åtminstone för delar.
  • Därmed adderades ingenting relaterat Stig Berling.
  • När jag nyligen i samband med att denne uttryckt sig med en air-silencer med vård-personal noterade i Expressen att han var polisman var det därmed helt ny information för mig.
  • Huruvida han ligger i träff rörande läckage från regering o.s.v. också längre bakåt har jag ej försökt följa upp med betvivlar lätt.
  • Att notera är ju att det inte är så enkelt att bedöma om denna är rätt eller fel polisman och om fel att en rätt polisman finns.
  • Istället finns dessutom risken att den polisman som extraherades framåt är sammanblandad två personer varav SB är den ena.