Boltzmann-maskinen hos Microsoft och Google

2012-06-17
I en länk jag hittade i Wikipedia har vi kanske svaret runt Boltzmann-maskinen och Google från Boltzmann-maskinen och distribuerade beräkningsnät:

The Next Generation of Neural Networks | Youtube

Jag vet dock ej säkert eftersom jag inte lade ner energi på att lösa ett problem med ljudet på Ubuntu-installationen av arbetsdatorn. Kanske tittar jag på det senare på nöjesdatorn.

Titeln tycks i alla fall antyda att berör något bredare men länken till den från Boltzmann machine i Wikipedia att det i alla fall har rimlig andel runt Boltzmann-maskinen.

Vi kan också uppmärksamma att Microsoft Research tittat en hel del på dem:

Boltzmann Machines

Men jag har inte borrat Microsoft Research tillräckligt många gånger för att kunna ge en rimlig bedömning av vad antal och typ av artikel här motsvarar i faktiskt betydelse. Inte heller har jag hunnit läsa några av dem.