Mänskligheten kräva stora mäns offer

2010-01-28

- Det var 2010 och jag började frukta att mina experiment med multipel sensorisk-påverkan kunde resultera i underliga bieffekter. Kanske rent av större än vad jag redan hade upplevt rörande gulligt där jag ett tag blev väldigt tantigt.

- För första gången sedan jag blev vuxen rodnade jag dessutom. Att det var en biverkning p.g.a. att ett nytt område i hjärnan associerats till ett annat efter experiment där jag själv uppoffrade mig för att föra min metodik för reklam och marknadsföring framåt kändes troligt. Särskilt misstänkt var en ganska nyligen genomförd experiment session med en kvinnlig labbassistent.

- Direkt efter att ha rodnat kände jag mig riktigt ordentligt sugen på att äta röda äpplen och det höll i sig med en samtidig ökande stämningshöjande effekt. Det var detta jag kände pekade på en allvarlig biverkning snarare än de faktiska resultaten som endast bekräftade teorin. Det förvånade mig att det blev röda äpplen och inte mango vilket hade varit logiskt.

Foto: Johannes Pape Licens: CC by-nd 2.0

Fler komiska inlägg:

Vi kunniga måste offra oss för ett starkt Sverige
Universiteten stärks av samarbete med näringslivet
Momsen på frukt behöver bort
Insändare om lösningen på alla skilsmässor