Isabelle Söders skämtteckningar fick en helsida

2010-01-09

Precis som jag skrev tidigare gillar jag Isabelle Söders skämtteckningar UNT publicerar. Jag vet egentligen inga skämtteckningar som jag skrattar så mycket åt. Rent av försökte jag ett tag inspireras av hennes stil fast för komiska blogginlägg. Det första försöket jag gjorde var:

Nationella 1970-talisternas diktatur

Att exakt se vad jag gillar är lätt att förklara det är svårare men jag gjorde tidigare ett försök:

Skämtteckningar - Isabelle Söder (UNT)

Egentligen säger det ingenting men det kan ju passera som ett försök åtminstone. Bättre tittar man förbi hennes teckningar och har kul själv:

Svart humor på vit bakgrund

Jag brukar besöka dom bara när jag är nöjd med flera dagars arbete och då läsa flera på en gång. På julafton att UNT hade en helsida med henne så kanske kan tecknarna utvecklas till något mer utvecklande som en bok. Jag tror nog att förutsättningarna kan finnas om hon når ute i bredd men att nå dit uteslutande från UNT tror jag är svårt.