En kvinnlig touch med styrka

2009-11-08

Jag brukar aldrig annat än när det sker slumpmässigt uppmärksamma medarbetare ens i företag jag regelbundet följer. För Google kände jag att det låg en diskret touch från en kvinna skicklig i att fånga trend i de sista stegen. Här har vi henne såg jag precis i ett inlägg på Gizmodo.com:

The Queen of Google: "I Do Code All Night!"

Just den sista handen på den typ av produkter Google tar fram vinner menar jag på att de passerat förbi en trendkänslig kvinna i "rätt" ålder ("optimalt" född under 1970-talet). En av orsakerna till att IT-företag ofta hamnar efter och omsättningen på företag är så hög kanske är att de känns osmidiga i gränssnitten och inte förnyas snabbt nog i de små detaljerna.

Det gäller tror jag lika mycket dagstidningar och tryckta Metro är ett bra exempel på en här lyckad tidning.

Här har vi ett foto av Fröken Mayer - Touch of Googles - om än från 2007 och fotot i det länkade inlägget var mer påkostat. Här är hon ändå vackrare mer naturligt:

Marissa Mayer

Google är försiktig kvalitet med förtroende. Nu blir gränssnitten dessutom allt smidigare med helhets integration. Ett gladare humör är trenden som i år började komma och det känner jag att Google börjat fånga bra. Det är ett tecken om positiv framtid - Utan tvekan är Google the raddest queen of them all. Hur kan jag nu någonsin sluta älska Google?