Bevakning av DN flyttas till SVD

2009-09-10

Att jag följer DN regelbundet här avslutas nu. Istället läggs fokus på SVD. Det är viktigt att variera sig och SVD kan ge nya intryck.

Dessutom känns SVD stabilare närmaste månaderna. DN har en bra kulturbilaga och det passade under sommaren. När det gäller allmänna nyheter är nog DN lite mer tilltalande för mig och kanske lite större? Men SVD är redaktionellt starka inom områden som just nu roar mig mer att följa. Ett exempel är ekonominyheter och där upplever jag att de rapporterar likartat av typ över veckan. Det har framgått bra senaste dagarna när jag läst dem även om jag skymtade det redan tidigt under sommaren. DN har nu olika inriktningar av ekonomibilagan för olika veckodagar.

Får jag råd kanske jag kan läsa båda dagligen även fortsättningsvis vilket jag gjort korta perioder under sommaren.

Vidare har jag haft sådant nöje av ett par artiklar i SVD att de ska det fria trafikstöd jag i ett svagt ögonblick lovade för sådant. Dessutom såg jag något annat som fungerar för dem och är lika enkelt. Kanske är en trafikökning möjlig på 30% - 45% utan IT-utveckling? Avseende trafik från webbsökning och endast genom små förändringar rekommenderade av Google.

Men givetvis får DN gärna tipset också om de vill. Även för dom såg jag något mer de totalt missat. Faktiskt har jag förklarat det både nyligen och kanske för ett år sedan. Mycket enkelt och för en så gammal domän bör det ge ordentligt med trafik och är direkt rekommenderat av Google.