Generation C - Inte trög och begränsad i vetande utan expanderad i ännu svaga men ganska säkert snart starka kanaler

2013-10-10

"Members of Generation C are better informed and more demanding, increasingly mobile, ubiquitously connected, and amazingly social."

Från: The Rise of Generation C and Its Implications for Customer Service | Businessvalueexchange.com

Och de mest trendiga i Generation C demonstrerar sin överlägsna informed i att ha en alltid fullständig kontroll över vad deras många power-stödjande vänner på Facebook och Twitter re-tweeted eller upprepat i varianter.


Bland personer - vilka ej likt jag är inte Generation C i år utan genom att ej klara att uppdatera sig mentalt - åldrade kan därför ibland referera till informed som Twitter informed eller Facebook informed. Men korrekt har själva definitionen av informed förändrats. När ungdomen tycks för dig i samtal åtminstone lätt okunnig och lite trög är det därför ofta just hur vi definierar och ser på vetskap som ändrats.


Likt hur basic-programmering på C64 visade sig vara en helt meningslös kunskap i sig (det närmaste om än endast i namn om än ej själva språket var väl Visual Basic) ändå kunde ses nära någon form av allmän färdighet minst sagt nyttig och inkomst-skapande är vi säkert alla trygga i att detta kommer ge jämföbara värden. Även om marketing i sociala media ännu mestadels är överbetalt byggande på reducerad avslutsuppföljning eller jämförande mått kommer säkert mycket annat dom här färdigheterna är viktiga för dyka upp. Ett exempel jag kan se är hur tids- och därmed kostnadseffektivt sociala kontakter på Facebook är jämfört med luncher eller mer konkreta presentationer av varor- och tjänster är.


I firande av Generation C brukar jag flera gånger per år (cirka fyra till sex - förra året hela åtta gånger) logga in på mina Facebook konton (för annat än single-sign-on mot andra tjänster) och generera en 10 - 200 nya vänner per gång per styck. Men där träder ändå åldern emellan och det blir något av disconnected social expansion.