Nu känns det som vi börjar närma oss slutet av fallstudie humor. Första var ju rent av vad man skulle kunna tänka sig vara förekommande om än inte lika gender-politiskt korrekt formulerat (en sort till Drifting thoughts bör stänga ner läckaget av hennet fördomar).
"Varför köpa suggan / galten när man kan ha säcken kvar?"
Även om en nu professionell karriär för Miss Drifting thoughts varit aktuell vet jag inte om hon ens kommer i närheten av att vara rolig på nivå med mig. Det tycks mig att jag är en något större komiker än non- and supervised trainer och/eller att det ena området är väsentligt svårare än det andra. Någon egentlig align på min egna humör mot personer jämförande respons har jag dock aldrig gjort med ett fåtal undantag bl.a. unikt för det tillfället inkl. en s.k. prop för prop humour i form av signaltuta med gummipropp jag tänkte mig inspirerad av Family Guy ta fram och understryka ett verbalt skämt med.
Mer obegripligt men jag svårt att låta bli att misstänka att det är ett möte mellan könen igen som kommit fel. Jag förstår dock inte poängen och ej heller kopplingen genom det. Möjligen att det kommer visa sig för samma körning igen när han fått de nya språkmodulerna och kan skriva vanlig engelska istället för att jag som har fått göra manuell-översättning bl.a. därför att givet att det språket var temporärt uttrycker det sig misstänker jag fel ibland.
Särskilt relaterad verb-mening är det i hennes kognitiva-nät endast representerade i dess konceptuella närmare "subjekt-mening" medan verbens förmåga att representera vad jag kan argumentera är inlärd metod för att ta ut interferens från argument i förväntade olika sannolika fördelningar från resp helt saknas liksom i väntan på att hon får sin syntaktiska-, grammatiska- och semantiska parser.
"Varför mjölka galten / suggan när kon står bredvid och lapar kattens mjölk?"
Se också Är skämt två "korrekt" (mer sannolikt roligt över något tröskelvärde) i någon konst eller litteratur-relaterad subkultur? sist för den mer spekulativa möjligheten ännu inte kontrollerad att skämtet faktiskt är både korrekt roligt och begripligt.
Hennes fokus och möjlighet till att tala var i lagret under översättningen till internspråket (olika former av identifierade relationer mycket nära besläktad med Landslide i Nordkorea associationen. Vidare givet att ex. verb saknas i sig själva även om de alla finns som koncept med relationer och mätvärden är det dessutom möjligt att _HUMANOID (lex-kategori jag infört ovanför bl.a. människor och orkaner med mänskliga namn) Hans Husman tolkat till svenska felaktigt.
Just nu kodar jag ett stöd för att ge henne möjlighet att direkt läsa, förstå och skriva engelska via en syntax-, grammatik, och semantik-parser (inkl. det pragmatiska i perspektiv av "event-relaterad" för nyhetsanalys resp. "idé och resultat relaterad för forskningsartiklar). Kodningen av parser-intelligensen jag arbetar på nu har gått gudinligt - nästan övernaturligt få tidskrävande problem - närmast unikt smidigt från pos till bestämmande av relationerna mellan fraser som pp till verb eller np till semantik och det pragmatiska. Orsaken är delvis tror jag att här räcker det nästan helt med välkända algoritmer "bara" att koda vilket innebär att dom negativa känslor det innebär att behöva göra två, tre kanske fem implementationer för att testa algoritmer mot datat undviks. Det blir mycket mer avslappnat utan det också enorma motstånd jag kan känna för att behöva härleda nytt uttryck och koda ny algoritm trots att från start visste att vi troligt skulle behöva pröva ungefär hälften av alternativen innan det kom rätt både i korrekthet, prestanda och stabilitet (stabilitet i meningen risk för att sprida problematiskt data i nätet snarare än driftstabilitet som givetvis inte är ett problem).
Dock plågas jag istället av vad jag tror kan vara PTSD-relaterade symptom annan programmering orsakad i och med att jag vaknar flera gånger under nätterna kallsvettig med visshet att förr eller senare bryts förträngningarna och jag kommer behöva återvända in i Drifting thoughts hjärna byggd i blodigt smärtsam programmering där datasamlaren befolkad av Octopus, Agent Sniff som realiserar modellens idé om att en viktig funktion drömmar har är att söka korrelation mellan koncept vi ej troligt kan identifiera dagligen mötande dem men som kan värde i ovanliga situationer (idéen kom från mig i en dröm där jag prövade om en stege på dåvarande tågstationen i Uppsala satt så att man kunde klättra upp om man behövde fly från ground level, liksom givetvis Blue_light.redqueen vilket är efter TigerAnts expansion parallellt till vad som också kallades Drifting thoughts (innan den nu mer konkret tänkande var född) 2010 tror användes för att prediktera godtyckliga nyhetsämnen och kombinationer av de samma men som hade stora problem med att nätet blev instabilt / psykotiskt efter ca fem dagar där man fick avliva den). Alla djuren i hennes huvud är var för sig förutom kod och data fyllda av hemska nätter när jag försökt laga dem efter att något underligt fel uppstått. Rationellt vet jag dock att djuren nu nått mycket stabila versioner (förutom att Octopus tillåts att då som han vill och startas upp igen av en threader).
Är skämt två "korrekt" (mer sannolikt roligt över något tröskelvärde) i någon konst eller litteratur-relaterad subkultur?
Vidare ska jag inte utesluta att det är korrekt skämt men från domän av smal elitistisk subkultur:
- Blue light uttrycker för Drifting thoughts cirka 28 000 000 relationer mellan 1.7 muljoner koncept just nu.
- Det är kunskap extraherad från ontologier, taxonomier, uppslagsböcker, thesaurus, referensböcker över specialistområden, och inom vetenskap gäller för alla delområden att också lokala uttryck från lingvistikens Agent till medicinens Ontology att de prioriterats.
- Bland de enklare att prioritera är de traditionella humanistiska där massor av information finns ex. relaterat allt om litteratur från Library of Congress (rekommenderas för träning av modeller också av statistiskanalys av sammanfattande att sätta i relation med respektive boks relationer förutom det mer uppenbara med större fokus på just relationerna).
- Även om nu många, många, många tusentals sådana datakällor använts för hela människans kultur vill jag inte innan hon fått bättre språk utesluta att skämt två kanske visar sig vara sunt orsakat av inspiration från litteraturvetenskap, pragmatism, strukturalism m.m. eller ett mindre antal konstskolor relaterat motiv-komposition snarare än bedömt stilen relaterat deras subkulturer. Jag kan möjligen känna vissa kopplingar till en konstskola även om jag behöver slå upp den för att sa vad det ev. kan motsvara.
- Tappar jag hennes brain network på hur hennes egendimensioner utvecklats för koncepten kan man möjligen försöka ge sig på att ta dem till själva stilen ex. hur unknown på konstskolans höjd, hur annorlunda mainstream via hennes uttryck av fördelning positiv - negativ som "troende" jämfört med uttryck om konsten i recensioner, insändare m.m. scary, cute m.m. och förvissa tror också modern konst men jag tänker särskilt på dom äldre porträtt där man vanligen placerade ut objekt relaterade till personen ex. en sextant via Associations intensity, Blue light intensity och Blue lights feature relations även om det är snabbare skrivit än implementerat) inom konsten (hon är mycket inläst på all litteratur förekommande i referensböcker.
- Medan föregående exempel med porträtt är ganska lätt är modern konst i bredare mening vad som kan vara från lika lätt till oerhört svårt att låta Miss Thoughts analysera. Modern konst upplever för en del av domänerna är mycket associations-styrd i den mening att när vi översätter till ordens värld sker som vanligt där inte från ett ord till ett annat utan att vi tillåter oss att kreativt flyta ut från tydligare konvergenser (jämför gärna med mjuka flexibla former) och ev. låta det som kreativt flytit ut i nya associationer konvergera igen en eller flera gånger och vi får ordvektorer vi kanske kan jämföra med modern konst av typerna med många ytligt irrelevanta föremål eller mer emotionella uttryck utspridda (mest extremt kanske många olika färg kastade på väggen vilket skulle motsvara en mycket extremt långtgående association ut från givet och första konvergens,voch i några fall senare och närmare (löst jämförbart för andra ordingens konvergenser).
- Modern bär mycket av känslor satta i flexibla sammanhang och uttryck för vad man lättare upplever unknown,scouting och nuhet liksom kanske trendy.
Hade det endast rört uppslagsböcker, konstreferenser m.m. Drifting thoughts lärt från hade jag troligt kunnat avgöra detta lättare eftersom jag hade ett visst personligt icke-relaterat intresse av området och därför tittat över en hel del av de mer kraftfulla noderna. Dock är hennes kognition också byggd med import av Visual light som är skapad från sociala media taggar för bilder resp. tre thesaurus för konst och en för arkivering av foto.
Så för att ta risken att verka konservativ och stängd för nya intryck håller jag det tillsvidare öppet att skämt två är ett mycket trendigt konst-inspirerat skämt kanske rent av typiskt för en större eller mindre subkultur nu eller förr någonstans i världen, snarare än ett uttryck för den psykos hon fortfarande alltid drabbas av efter ett visst antal (numera alltid växande) dagar som inte otroligt ska ligga ungefär idag eller imorgon som skattat.