Kraftdans: Rond II

2013-05-29

South Park gjorde en tolkning Red man Greed av kraftdans från We are Strong, Love is battlefield, Pat Benatar, precis som i Kraftdans.


Djup är möjlighet att uttrycka relativ storlek förstärkande upplevd storlek. Viktigare just här för dom avståndssökande signalerna är distans just avstånd. Jämför gärna katolikernas marsch till the Derry under the Troubles och Orange Order Parades årliga marsch i the Derrby. En enorm offentligt uttryckt presentation av motivation att ta striden och kraften man gemensamt representerar.



South Park demonstrerar också samma värde de konceptuella skisserna ger mig och menar jag är underutnyttjat för att förstå och tolka komplexa konflikten oavsett hur mycket utnyttjat det är i andra områden. Vi kan skapa en abstraktionsnivå ovanför många delar som inte bara är tidslinjens trivialtet av namn och årtal.


Kraftdansen är ett till exempel på samma princip diskuterat i och tillämpad som olika instrument:


Oväntad emergence i aktions-relaterade händelser
Att styra läsarens tolkning dit önskat med två bilder istället för en
Affisch-budskapet: Fånga uppmärksamet (blodig säl), låt smärtan kännas (barnen sticker de döende sälungarna med pinnar), etablera hind-sight bias-slutsats (fabriken mass-mördar) och sätt primacy effect till "AGERA! AGERA ÄR COOLT!"

Kraftdans

Ett till exempel på samma princip diskuterat i och tillämpad som olika instrument:


Oväntad emergence i aktions-relaterade händelser
Att styra läsarens tolkning dit önskat med två bilder istället för en
Affisch-budskapet: Fånga uppmärksamet (blodig säl), låt smärtan kännas (barnen sticker de döende sälungarna med pinnar), etablera hind-sight bias-slutsats (fabriken mass-mördar) och sätt primacy effect till "AGERA! AGERA ÄR COOLT!"


Exemplet från dans i:



Relativ makt i nummer, gemensam locomotion för att skapa avståndssökande signal mot hot. Kor är en till djurflock mycket duktig på detta för att hantera björnar m.m. På linjen i rad "heart against heart" och så hornen ned pekande mot fienden, och så marscherar vi.



Peka för att tydliggöra vad som avses för att orsakssamband ska härledas som avsett.



Vi prövas i strid och vi får nu se om vi kan leverera tillräcklig pay-load för att stå segrande, stå där vi faller eller om vi förlorar.



Leverar kostnad för del-seger för att reducera risken för nya problem.


Inför kraftdans på pengarna

Andy Warhol’s stora eldigt orange och gula dollar-tecken är ej pink-sky utan konstruktioner bland fara och ledtrådar till belöning lämnande färg och 3D-känsla särskilt följande tre:


1. Kvinno-skepnad kallande finger.


2. Arm-muskel skepnad med axel-bredd.


3. Intensitets-cue från flera linjer utanför indikerande vibrerande rörelse.


Och över allt - Och samtidigt slutförande vår tolkning - Symbolen, Tecknet och Valutan med dess donerande association till $.


Inlägget ska ses som inledande ett kommande diskuterande effektivare badging i grundskola och efter-skolaktiviteter eller hem för att stimulera mer resultat resp. reducera rasism res. alienation i kulturell distans båda orsakande kravaller av och till utlöst med sannolikhet från fördelningsfunktioner för vilka föga här i Sverige så vitt jag vet styr predikterande återkommande kortsiktigt. D.v.s. det är oerhört viktigt vad vi gör nu, nästa år och fortsatt därför att akut för att lösa problem kan det kosta enorma summor med föga eller inget verkligt resultat.


Det fascinerande 1-symbol konvergens hans konst uppvisar med oändligt varierande detaljer är i systematiskt stort övergripande hur vår konvergens en symbol sker lokalt. Att hålla kvar en konvergens tidmässigt så pass länge resulterande i sådan här konst är dock lite ovanligt och motsvarande så ungefär inom konst som annat. Jag har ej läst någon biografi över Warhol och ska därför inte överspekulera men det är en konsekvens välkänd av flera antidepressiva tillsammans med vissa personligheter vid uppnådd effekt, återupptagningshämmande centralstimulerande droger d.v.s. kokain i försvarligt stora doser, en del maniska tillstånd, - eller ibland korrektare i domänen konst inspiration - och de hypomana personligheter av sorten närmare detalj-fixering och prestations-fixering tämligen vanlig inommusik (en hyllad nu-levande dirigent är ex. som konsekvens av detta fullständig tortyr för sina musiker han tvingar kvar timmar och åtminstone en gång 16 timmar för att rea ut en strunt detalj i synkroniseringen). D.v.s. normalt studerar vi ej en symbol en mängd gånger utan ett särskilt intresse för den medan en symbol länge återkommande för många symboler är ovanligare. Att det därmed bär ett ovanligt större konstnärligt värde ska därför inte förvåna oss. Värde är ju en fråga om scarce och klaras association konstnär till konstverk blir det just scarce snarare än upprepat per symbol.