Citerad från Cypress Hill: Rock Superstar på min vulgär-kultur-blogg. Vid sidan om diskuterat gäller ju bl.a. att vi har av avvägning mellan värdet av ett cykliskt upprepa (jfr refräng, besläktade ord, "rim-nära" med flera fonetiskt-relaterade konstruktioner) och ytan inkluderande fler som kan upptäcka meningsfulla sammanträffanden relativt risk för att de ska stötas av innehåll. För subkulturen delvis isolerade är den senare risken oftare mindre: de tenderar att bli en aning likriktade av att få mindre möjlighet kommunicera hela kulturen (jfr ex. de judiska folken i förskingringen - ortodoxa judar resp. färgade i USA - rap-musik).
Alltid en glädje att möta lyrik oh musik man upplever ny där man kan se likhet i något meningsfullt aktiverat i en sjäkv, Allmännare - vanligen - koncept kombinerande n'rmare the beat i känsla medan koncept och meningen inte direkt emotsäger medan några i tolkning inte för utspritt utan gärna i poetiskt närhet passar in just från det egna perspektivet. En förstärkt förmåga att se vad som kan vara relevant - kanske viktigt - du annars inte lägger märke till.
"So you wanna be a rock superstar and live large?
A big house, five cars, you're in charge
Comin' up in the world, don't trust nobody
Got to look over your shoulder constantly"