Kanske har vi börjat flyga JAS märkbart där jag är. Lät som det 23.45 cirka på väg kanske lite i riktning till de vatten-nära förorterna till Stockholm. Övar försvaret kan dom för energi-effektivt värde utnyttja detta valfritt son samma bloggande under krig ev. uab min fördröjning eller mer spännande kanske en fiende dansk passerande som svensk via skånskan som rapporterar hem...
Osäker om det startas och landas på F16 längre eller om den är nedlagd. Men under särskilda uttryck antar jag att man kan använda allt möjligt så man inte tagit bort helt.
Militära flygplatser som läggsner kan annars vara en spännande investering för den vågade intressenten om de säljs ut. Under moderna väpnade konflikter tenderar start och landning öka för inblandade länder samtidigt som stöd man etablerat för det kan stå under angrepp. Slot-tid såväl som passande geo-lokaliteter kan gå scarce och värdet för dem ökar.
Etablerande budgivning lokalt i geo-området kan skapa möjlighet att utnyttja förändringar som plötsligt uppstår för en entitet (egen flygplats förstörd, behov av att starta och landa här. försök nå närmare något annat via mellan-liggande land). Det jämnar ut icke-flexibla problem att anpassa sig genom möjlighet att bjuda på slot-tiden precis när man har störst behov - ibland kanske med medvetenhet om att fienden kan ha nytta av slot tider man ej köper själv.
Kritiskt självklart är det långsiktiga om man köper lite varstans i Europa och världeb, Det gäller att verka för ett politiskt gynnsamt klimat för investeringarna. Vi kan också se det som att verka för att investeringar ex. europeiska länder som Sverige gjort i flyg och liknande realiseras till det utlovade värdet potentiell roll-energi bär ofullbordat annars. Samarbete med andra aintressenter värde-gynnade associerat - likt media från news-event trafik och därmed ökade reklamintäkter, soldater som kan ta ut övertid, politiker, vapentillverkare o.s.v. - kan tänkas göra annars utmanade förändring lättare för var och en.