Kaffe överlägset för att skapa heta och värdefulla diskussioner : Besegrar både sprit och te

2013-02-21

Citerat från kommentar jag skrev för att uttrycka något av den känsla av oändlig evighet vårt språks visar i allt med ett ögonblick av kreativ tanke och kanske varna för hur kaffe är vad som förvärrar problemet med de jätte-collocations våra kreativa uttryck gör nödvändiga för att analysera semantik, grammatik m.m. Vad vi alla bäst tar ansvar för få bort som ovana bland ungdomen så att det på sikt helt kan försvinna.


"I would like to see some solid research on mining some besides people on the web. It do go a bit boring after a few years. One start dreaming of mining other things. Nature, space, the ocean perhaps, a storm...

The idea I started to draft would be to hiring a few 1000 very cheap contract workers brining a bit of work and growth to the less developed part of the lego and contract world of Asia and South America.

And provide them with lot of very good coffea. Caffein in highr doses being one of the most potent language inducer existing still not adding the odd or psycotic or fixated instrumental since it regelate it self a bit (though older people tend to go a bit either way not seldom helping sleep very direct even later in old age). Much the fuel of revolutions from France revolution to Libya that way. People talk and tend to say things coming to mind which isnät a bad thing when people are in group discussion that sort of challenges topics. It provides each a bit of feedback from the rest. Plenty putting your fist on the table and speaking at the same time. Quite a very real quality different in that compared to tea not easy to explain."

Pinterest’s CEO says that crowds of people are better than algorithms at finding content that consumers care about.


Tavel-tweetat från Café_Procope: Voltaire och_Diderot i överstimulerad affekt diskuterar livligt vad som kanske blev evigt i vår lärdomshistoria eller politiska föreställningsvärld.

TA BORT INNAN PUBLICERING: FÖR VÄRDEFULL INFORMATION ATT DELA - FOLK KONCENTRERAR SIG DESSUTOM ÄVEN NÄR MAN PATENTERAT BÄST PÅ ATT DELA OCH MINDRE FUNDERA ÖVER MIN ROLL I DET HELA

Innovativ affärskoncept med kunder som självorganiserar verksamheten för att dela värde som engagerar med varandra

En spännande idé jag fick från Ben Silbermann (om jag inte förväxlar honom förövrigt en av väldigt få bland it-företagens bossar som åtminstone för i press-foton valde att uttrycka det metrosexuella - framgår ej i Wikipedia så ev. förväxlar jag honom med någon annan) säkert gedigna erfarenhet i detta område (varande boss för senaste just nu trendiga social media sajten) är att ge det spatiella rummets surfare möjlighet att möta varierade profiler som berättar om innehåll.


Kanske att de alla var för sig är betalande kunder som träffas en dag per vecka och berättar om en bok, tidning eller trädgårdsvertyg de upplevt. Att det som artikeln berättar är innehåll de bryr sig i bör ge förutsättning till en prenumerationsaffär men utan att man behöver leverera något själv - inte ens lokalen därför att möta varandras hem är ju en så naturlig del av konceptet. Innan avslut kan man kanske också ha ett röstningsförfarande för att uppmuntra varandra att vara spännande intressanta. Helt dolt får man ge den sämsta, tråkigaste eller mest irriterade presentatören dubbel-avgift för aktuell vecka om du gissar rätt på honom som mest nedröstad, och dessutom dubbel avgift för den som röstar mest annorlunda än övriga om det inte är samma som berättade sämst om sin vardag.


Duktiga berättare kan få ett token de kan bära för att bygga status. Kanske en klistermärke där de kan välja mellan en bok, något de snickrat eller annat de berättat om och fotograferat. Eller för att det ska vara lättare att tolka ett enhetligt system som t.ex. olika sorters kattdjur till alla som levererat ett värde för the boss över en viss gräns, eller små guldstjärnor man kan samla eller sopor kändisar kastat bort.


Leopard Expressen fick i belöning 2009 efter att ha skrivit något som roade mig.


Foto: Mister-E
Licens: Creative commons by-sa