Riktad information - Efectos Especiales: Sexuella specialeffekter

2014-12-29

Effectos especiales är den riktade informationens (fler delar i den lilla draftade genomgången: Riktad information) specialeffekter. Utnyttjande av egentligen tämligen enkla och grundläggande egenskaper i den mänskliga perceptionen (inkluderande sensation och viss processande och tolkning av information med mindre av genomtänkt analys: tillsammans perception) förstärkande budskapet via direkt upplevelse-nära aktivitet såväl som upplevt värde.


Ett ordentligt utnyttjat område är dom sexuella specialeffekterna. De bygger från vår natur om än optimerande av och till mer än vi kanske ännu är vana vid.


Även om långsam påverkan i riktning budskap - propaganda effekt - gäller tror jag när särskilda kanaler medium optimeras (likt visuellt) att långsam "semantic saturation" kan gälla.


Båda effekterna kan vi säga är påverkande av kanalens kapacitet inkluderande vår perception som funktion av tid: Vad vi ser, hur mycket, vad konkurrerar det med och hur ser likhet och samband ut över den.


Ev. kanske större uttryck av mer lättklädda kvinnor i musik-video är vnligare nu än för säg fem eller tio årsedan (jag tror det med bedömer från ej direkt video-corpus utan indirekt från ett mindre corpus relaterat kommentarer till musikvideor). Men antalet skapelser totalt vi upplever växer samtidigt också medan effekt av mindre information (mindre som oberoende av tiden du investerar: Ex. via mer likriktat tittande på musik-videor via ex. en statlig tevekanal eller liknande) kanske var större bakåt från större tid investerad: men svårbedömt självklart givet den enorma storleken på vår samlade kultur. En relativt mer föränderligt utnyttjande av naket förr relativt gängse kultur kan ha haft en effekt som inte trivialt jämförs med en mängd halv-naket nu.


Särskilt initialt "event-fönster" när det hela ska nå ut snabbt men hur mycket kultur-förändrande pay-load leverar egentligen varje oavsett spridnings-effekt av kraftigt nära kroppsfokus ofta med rörelser och "naturliga föga klädda scener" som strand). Här ger specialeffekten uppenbart god effekt (om min skattning corpus var något så när riktig). Samtidigt gäller att effekten i vad möjligt rent visuellt tenderar att bottna ut. Du kan visst addera på kvinnor, röra dem mer (rörelse adderar upp effekt här), men påverkan detaljer minskar också, och viss nedre gräns i hur långt sådant kan gå är tror gällande.


Ett exklusivt flock-gemensamt värde ägt av kvinnorna scarce för mannen (det omvända torde gälla jämförbart). Inte helt olikt marketing av vad som har ett slutmål som ska uppnås där specialeffekten förfalskar det för att sälja något annat genom att låta påverkan av det sprida sig till den upplevelsen: Enklare för musik som är ganska spridd och mindre exakt konvergerande än mycket annat - musik i sig är ju specialeffekt förstärkande effekt av annan information och upplevelser)


I en del fall tror jag nog vi alla är eniga om korrekt och gemensamt värdeskapande problemlösning. Dating-tipsen jag gav i är ett fint exempel. Det ökar sannolik för bättre mer djupare upplevelse-positiva e-post till mig och kan hjälpa kvinnor att optimera sin kommunikation för ett mer varaktigt värde.


Att Möta Mannen

Att skriva Youtube-problemet: Klagande fjoll-feminister är inte attraktivt (föga dating-motivation efter att ha läst epost) och jämfört är finare än man kan tro (oavsett ev. humoristiskt eller event-skapande värde jag bedömer som relativt begränsat). När man av och till uttrycker sig naturligt nästan för ålder lite förvånande historisk i det ideala (klagande leende kvinnor - gärna med förmögenhet eller inkomst - berömmande med föga om något av klagande) gäller att en del små-komiska uttryck av och till reducerar risk för att jag ska tas som en överuttryck-patrikalisk-ledare skyddande mina genetiska spridningsförmågor.


Jag kan man slappna av med mer av ledaren, skaparen, skribenten och revolutionären: Mannen.


Visuellt exempel

Efectos especiales namngav jag 2010 i samband med en diskussion om viss effekt-propaganda eller något jämförbart från titeln på sång vi har nedan (videon var en annan dock: Mer av lättklädda rörliga kvinnor i denna möjligen senare producerad).