Dags att roa upp svensken produktiv trots förlatande sommar
För mig är det viktigt djupt ner i själen att söka roa såväl som räcka svenskarna en hjälpande hand när möjlighet ges. Svensken liksom alla jordens barn är viktig för mig: Jag tänker och bryr mig om er även dagar då jag ej vandrar bland er på gatorna delande er vardag. Även när jag reflekterar stora frågor i ensam meditation finns nu i mina tankar.
Följande text är från slutet av inlägg som följer och inkluderar en stärkande belöning för mina svagaste läsare som trots det orkat så långt (och här genom sär-publicering dessutom vad som kan roa upp ännu sämre läsare som ej nådde så långt).
Också ville jag göra något bra för alla svenskar - läsare eller inte. Och då fodras att man adderar tillväxt-skapande dynamik. Det valde jag göra genom tips mest Sverige-stärkande riktat för företag verksamma i många länder med starkt geo-lokal konkurrens men nyttig läsning för det mesta inom dagligvaruhandeln (där självklart en mängd varianter av samma effekt) finns.
Detta är så naturligt därför tror jag mest belöning för mig: Ingenting är större för mig än att göra något fint för svenskarna så att de kan orka ännu en liten bit upp.
Vänliga engelsk-sommar-i-Sverige hälsningar från min vardag i vad jag tror många läsare tänker på som The Most Head-count Density Potent Enterprise (på väg mot den generella termen The Hans?)
Hans Husman
Head and President ("ÖB-direktör") of The Hans
Läsare som saknar kunskap och/eller känner att de inte riktigt ids eller mentalt-klarar av att experimentera med riktad sökning parasiterande Google's dimensions-representationer av upparbetat kontext per individer och vad rörande dessa som givet vissa sökord är sannolikare än annat - grovare approximation Google via färre dimensioner är mindre komplexitet att ta ut sannolika för givet område intressant SEO påverkan hög effektiv i mening av arbetsinsats nödvändig - respekterar jag ändå om de trots orkat läsa hit och adderar därför något lättsamare kul passande er:
Även små-läsare förtjänar något fint - för mig är ni inte strunt läsare - om de förstått så mycket att de läser rätt (här och inte hos dom andra - ofta förstockat provinsiellt svenskt eller från utländska länder konkurrerande om allt det fina ni hittar här hos The Hans).
PR och Propaganda: Roa den volativa svensken
Medan mer PR och propaganda intresserade ovan kan notera hur jag gör Humoring the Swedes jag brukar kalla det när jag gör riktad population kissing up när populationen är just svenskarna (svenskarna varande lite viktigare förtjänar egen term): Första skämtteckningen där jag mer än att allmänt roa dem önskade belöna dem och bekräfta deras manliga bombastiska super-ego efter att tänkt rätt rörande stöd till insatsen i Libyen. Svenskarna brukar jag av och till roa svenskarna om de tycks volativa i min närhet med tips om enkla värden Sverige jag noterat. Värdet av det lärde jag mig redan från min fina svenska militära utbildning på Hundpluton F21 - svårt människo-aggressiv hund med söndertuggat ben jag under helgen behövde ta över för bytande bandage dagligen förbereder man under veckan av och till när andra ej noterar (värderande mitt manliga epitet) genom att sticka åt skinka så den vet exakt vad Hundförare Husman gör och vad han troligast kommer in i buren för (levererande mer skinka än som gårigenom gallret).
Inlåst under Hundförare Husman: Men manligt kraftfull inducerande respektfullhet och särskilda åtgärder hos honom. Kognitiv dissonans hos läsaren på en bra och på alla dagar i alla fall stärkande skribentens självbild så att man känner att man kan orka med en kvinnlig statsminister i Sverige vilket jag tänker ej dröjer allt för länge efter Hillary tar över USA givet deras brutala media genomslag i politik här såväl som Europa i övrigt: Nu är det en kvinnlig tik i buren men vi vet alla vem som är hundföraren som slugt hanterar den med skinka.
PR och Propaganda: Att dominera geo-lokal dagligvaruhandel 30 år eller längre
På tema av att roa svenskarna ger jag förövrigt följande frågeställning att reflektera över (i väntan på att jag minns att fotografera det och kontrollera trafik-intensiteten):
- Hur mycket daglig repetition får varumärkena:
- Beijer Byggvaror.
- Ikea.
- I Uppsala genom att vara mycket större i varumärkets fysiska intensitet i rummet.
- D.v.s. från hur väl de syns när man kör förbi eller åker buss.
- Och hur stor är denna repetition jämfört med övriga butiker i området?
- Hur många stora butiker finns i området som fanns för tio år sedan, 20 år sedan och 30 år sedan?
Nu när Ikea byggts om går ju det relativa att beräkna för resp. utan att det bl.a. för vägen från Bergsbrunna, Nåntuna o.s.v. mot stan blir oändligt mer repetition. Och tar vi varumärke för varumärke sägande att göra som COOP eller B&W bytande namn när man köper upp är kalkulerad kostnad av att nolla varumärke på plats i byte mot kostnad riktad annonsering resp. värde av nytt varumärke är antalet vad som snabbt konvergerar till approximativt 1 (uppköpande varumärke donerar sin effekt d.v.s. 1 - köpt varumärke om borta från uttrycken 0 i effekt - och om annat än få tänker B&W eller mindre så Wessels för B&W istället för COOP finns en försvarlig mängd odefinierat om var värde såväl som kostnad varumärke egentligen hamnar: Ofta nog spekulerar jag i platsen snarare än symbol eller namn företag så flyttar du är ev. värde sparat där borta för alltid. D.v.s. bäst stor och synlig ej onödigt ändrat varumärke så att du behåller platsen du är på utan onyttigt flyttande hit och dit).
Och hur stor växling har vi egentligen av personer som söker dessa butiker utanför arbetet? Jag menar båda efterfrågas tänker jag mer sällan i tidig med topp när nytt hus eller större lägenhet inhandlats. Just när brutal repeition allmänt över många år adderar störst värde och är jag starkt troende på (men minns ej några studier på det jag sett) motsvarande men mer potent när repetitionen kompletterande görs faktiskt i rummet där butiken finns om relevant för att inhandla (d.v.s. där man enkelt kör bil snarare än ex. i centrum krånglig plats) samt besläktat men ej samma sak att det påminner via visuellt uttryck troligare varande i ett område där man i samma tidsperiod troligt befinner sig med bil (ex. handlade möbler noterande Beijinger och åkande dit samma dag eller senare samma år för att handla bräder och limm hos Beijer Byggvaror eller vad de numera säljer - kanske något databas-relaterat runt hyperkub:er för datorer - : har ej besökt dem sedan jag var kanske 8 - 10 år för cirka 30 år sedan).
Dålig SEO: Battlefield Google Images
Vill jag mena:
Också riktigt dåligt (såväl ovan och nedan av Google som lojala kunder eller vilka som nu har ansvaret för att se till att kuben syns också på internet: The Hans kan inte finnas för er alla alltid utan ni måste börja försöka tänka och lära lite själva):
Kul att de ev. antal värderar och/eller värderar ordning trots att det uppenbart ej är NLM och som noterat nyligen är verkande kontext av ett koncept vad vi får från konstanten framför potens-uttrycket om vi betraktar problemet via Zipf law. Och från det: Desto mer vi underskrider det antalet i verkande ord-mängd ju mindre värdering är högre frekvens än ett värd att lägga. Ungefär som i information retrieval välkända, välanvända och välfungerande tf-idf men istället som funktion av kontext-bredden i hur mycket vi reducerar istället för en givet större mängd text mycket vettig approximation av vad vi där får. Här går det ju fel då jag för emotionellt sätter ett Uppsala först i frustration över att få Google att visa mig bilder från just Uppsala vilket nu ger mig en del tämligen "kreativt underligt" associerat även åtminstone i det visuella endast Uppsala och kub (XOR - för att inte tala om Hogia med om jag minns rätt verksamhet med ett litet ej riktat anpassat affärssystem för redovisning bland småföretagare - i den mån ev. referens på sidan till kund-case för varumärket här saknas vad man nästan fruktar kan vara något riktigt underligt associerat från OLAP-kuber eller kanske något kod-exempel för hur en kub ritas: strange and alien för hur vi människor tänker bilder och bildsökning)
Även om allt uppenbart värde från den kanalen givetvis är försumbar jämfört med det fysiska rummet diskuterad här finns följd-effektor av optimerad mot kanalen: Indirekt bloggar, tidningar m.m. och rätt gjord självklart spridd-effekt över alla relaterade sökord.
Bäst starka bilder med rättigheter sådana att de enkelt kan användas av alla skribenter (maximerande återpublicering och därmed visuell synlighet förstärkande text diskuterande butik eller varumärke). Starka bilder med några alternativ föreställande varumärke med instansiering butik (givet sökord Uppsala adderat).
Kontext av föregående sökningar verkande nuvarande sökning: Kul men blir lätt strange and/or alien i upplevelsen
Och man funderar om det är common sense att förstå vad kub som sökord relaterat ett varumärke som är just en kub? Eller om det är tänkt / rationellt att få bra mycket färre och också jfr vad jag försökte få mycket sämre bilder bland de färre:
Och med sökningen nedan ger jag upp och får återkomma när jag fotograferat det själv:
Varumärken är jätte-svårt. Men som vi kan lära av Goolge Images börjar och slutar allt varumärkesbyggande med en massa tryckta tidningars utsida. PR mer än köpta annonser. Och tryckt hellre än webben. Mer rekorderligt förstår vi metoden som att tryckas på en massa utsidor tidningar som sedan framgår i Google-sökningen (om man förstorar upp bilden): Så framgår din butik trevligt när folk söker med komplexa kombinationer av sökord direkt och med ett pågående kontext av nära relaterade sökningar. Rättstävningen fungerande dock: Så den begrep vad för varumärke avsedd i alla fall (mycket common och riktigt bra fungerande faktiskt hos Wikimedia-projekten även om deras sökning i övrigt är tycker jag dålig för flera typer och kategorier av sökningar om än för ett par typer av sökningar jag aav och till gör fungerande praktiskt väl för mig jämfört site-sökning både via Bing och Google).
Så får ni läsare chans som bonus att se hur det ska göras - ett riktigt The Hans Power Photo. Reduceras - kvalitet har alltid varit viktigt för mig - risken att ni lite dumt tar ett egentligen dåligt foto som exempel på hur ett bra foto ska se ut bara därför att jag tagit något Google fått för sig har att göra med Beijer Byggvaror. Ett lite kul - men egentligen otäckt exempel - hade varit om jag tagit något av de varumärken för andra företag Google listade och ni läsare började marknadsföra konkurrenternas varumärke: Men läsande här behöver ni inte vara rädda att råka ut för sådant - Jag tänker på såväl som förstår mina läsares potential och visar er på för er fungerande vägar till att skapa värde.
Vad är mer common sense än att förstå ett sedan massor av år repeterat varumärke inom mång-individ-konsument-nära med hitta-rätt-relaterad verksamhet inom dagligvaruhandel?
Google verkar ju ändå göra en del inom tolkning bilder. Och även om man saknar common sense vetande i uppparbetade fakta om vad varumärken liknar eller föreställer eller har som komponenter saknas tycker man ju att en enkel kub inte ska vara svårighet att detektera med inarbetade grundläggande algoritmer från bildanalysen. Hotelling transformen och PCA är vad jag skulle tänka själv men för enkla geometriska figurer lär väl det mesta fungera kan man tro.
Och om de inte gör det för bildsökningen finns förvisso ett antal andra områden (ex. extraktion beteckningar från tydligast front-tidigt-dominerande nyhetsbilder för att komplettera titel närma ett värde jag experimenterat en del med om än uteslutande över många nyheter från indikationer i namn på bild utan den för mig med mina datorer fär beräkningskrävande bildanalysen) men bildsökning måste ju ändå vara det för Google dominerande för att visa till feedback och skapa till för dem naturlig tolknings-representation (Google tänker trots all bredd de numera har ofta SERP:ar - särskilt relaterat teori och feedback ex. similarity-jämförelser mellan sökord där de vågar på sig rundgång i kvalitetsproblem genom att göra det - bedömt patentansökan - från text i sina egna SERP:ar).
Att känna igen en kub borde föregripa i svårighet och utmaning också tänker jag allt runt dom här glasögonen (och var är linserna? Jag menar vi har ju snart alla bytt från glasögon till linser: Ska vi gå tillbaka till glasögon nu?). Hur ska dom kunna plocka ut kvinnor både vackra, med preferenser anpassade mig bedömt bloggande m.m. och allt relaterat sådan krävande ändå vardaglig intelligense om de inte begriper att den för Beijer Byggvaror mest dominerande i konvergens entydiga symbolen är kuben särskilt efter att sökt runt dem i flera varianter uppenbart ej nöjd med vad sökresultaten visar ändå med enorm preferens just mot varumärket i alla och varje sökning gjord. Så mycket mer här än bara bildanalysen som tycks halta i levererade värde i förståelse av sökord till varumärke utan dessutom dom relaterade sökningar (som diskuterat i följande inlägg).
Makes no sense: När jag kan få kvinnor, verkar cool och kan plocka ut en över-tydligt gigantiskt hand-ritad kub bland en i övrigt komplex detalj-intensiv stilla-stående bild ska jag reflektera att köpa det hela (och om stora glasögon snarare än coolt dolda linser givet all Hollywood nerd propaganda rörande glasögon bevisad värde rörande att få kvinnor också med kombinerad låg-ansträngning och en utmanad utgångspunkt). I väntan på det imponerad jag hellre hem kvinnorna med min vetskap om bildanalys för att ta ett relaterat exempel bland så många tänkbara exempel från all min common sense i domän av att roa mina läsare kring varumärken (där jag tänker och tror Google är särskilt roade givet annars hög risk att det läcker ut och får dem att framgå som mindre än vad jag är).
Hur The Hans roar upp svensken till stordåd just här
Roande ev. av alla läsande livsmedelsbutiker konkurrerande i området resp. elektronik-kedjor vilka alla tycks sakna allt av visuellt självförtroende alt. honest do-ability in local regulation handling eller kreativt leverande trots constraints regulations. Just den typ av smart bloggande som ger en extra breda leenden av trevligt upp-passande kvinnor delande sitt feminina värde (notering föranledd av förklaring i efterföljande inlägg varför jag tror Hillary blir en fantastisk president mycket manligare än både Bush II och Obama adderande konkret värde samtidigt som nog det föreställd värdet av en självförtroende stärkande leende kvinna optimerande min leveransförmåga nog är förlorat som möjligt sedan många år nu och man kanske bäst bättre satsar på en riktigt högavlönad get-shit-done wife istället - eller bredare just rätt president trots vissa risker egen manlighet) med en större-världs män istället för snålt undangömt för endast en när man handlar mat eller USB-diskar...
Förutom Beijer Byggvaror och IKEA: Ingenting i området bättre än normal-dålig fodrande spanande efter resp. symbol och leverande ingenting i propganda-effekt varumärke
Ingenting i området förutom dessa två butiker imponerar alls: Övrigt orkar ej realisera något som helst värde mer än att vara vad som kan upptäckas när man specifikt söker butiken. D.v.s. kräver helt att kostnaden bärs via annonsering - utan värde varumärke via denna metod eller spontana köp troligare än liknande butiker.
Klarar man det senare gäller annars att man får ekonomiskt värde av inte bara egen annonsering utan också övriga geo-lokala butikers annonsering - värde utan kostnad - vilket hör till en större metod-grupp med lite oväntat kanske väldigt direkta i tekniker motsvarigheter inom "demokratisk-propaganda" utnyttjande diktaturens synlighet.
Allt trevligt uttryckt IKEA (delvis värde annons- snarare än geo-relaterat) i media har gjort dem lite lata
Och IKEA oavsett hur brutal intensivt de gjort det genom enorm storlek och magnitud kan jag uppleva givet för det aktuell budget (de har ju trots allt om jag inte minns helt fel byggt om ganska ordentligt någon gång senaste åren för att få vinklar såväl som höjd funktionell för detta utnyttjande normalt varumärke utan att fodra särskild kreativitet som mest uppenbart) ha orkat till något flera gånger mer potent (men givet att endast en gör något liknande alls i området självklart utan något pågående behov givet magnitud de ligger på nu).
Där IKEA-kritiken bör förstås och normaliserat med vetskap att jag ej har en god historiskt bild av hur deras varumärke och visuella paketering sett ut. D.v.s. tänkbart har man ej haft den distans från uttryckt nu mot hur gjord förr jag upplever utan här istället sökt bevara grundläggande vinklar och relativ-storlek tagande en något sämre optimering (som jag tror) eller tänkbart trots relativt riktigt stor arbetsgivare ej nått fram hela vägen med ev. geo-kommun-lokala-constraints (för vilka gäller: Givet IKEA tänker jag att branschorganisationer riktade lokalt företagande nog kan nå långt rörande reduktion constraints om sådana är störande möjlighet att optimera tillväxt hos övriga - Storlek varumärke relativt storlek hela byggnad är exempelvis ej ett funktionellt argument för att behålla ev. constraints här verkande övriga aktörer).
The Hans: Sveriges tillväxt under sommaren förväntas öka närmaste veckorna
Genom kreativt innovativa gigantiska varumärken runt om i Uppsala som hjälper oss att navigera rätt med eller utan kart-applikationer i bärbara mobiltelefoner eller dessa mer mobila-mini-bärbara-datorer dagens data-nördar nu alla verkar ha istället för coola små-mobiler. Säkert lugnande för många givet svenskens feta belåning och investering pensionen på börsen.
Lycka till med att sprida The Hans vidare realiserande stärkt svenskt tillväxt! Nya tips kanske kommer framöver... Gör EU-medborgliga plikt som kanske likt vad många läsare skriver till mig och hoppas snart hela EU och kanske världen...
The Hans / Our Future UN President