Ett komiskt exempel relaterat Riktad information: Tecken på korruption för i bredd effektivt insamlande av råmaterial till media-intensitet och där brand power och status-föremål såväl som exemplet med lyxklockor som gavs.
Kinesiska diktaturens färska anti-korruptionssajt The Wallstreet Journal tipsade om i China’s New Anti-Graft Website: A Tale of Tigers, Flies and Bathtubs visade tråkigt nog att partiets självbehärskning och moraliska tyngd när det kommer till lyxklockor var precis så dålig ofta indikerat. Närmare en beroendesjukdom där antal och kostnad inte kan uteslutas över ett större antal år komma kräva strategiska förändringar av hur valuta och inlåning hanteras.
Vi läser html-kod och konstaterar länk till Gmw.cn:
Varför vill partiet skicka trafik dit? Riskerna för övergrepp både på personer som rapporterar problem i partiet såväl som deras medlemmar är välkänt så få besökare från vanliga medborgare trots "anonym" rapportering är att förvänta. Däremot lär säkert partimedlemmar ta chansen av och till att förstärka sin position genom att rapportera sina kamrater från partiet.
Riktad trafik i en köpstark och välkänt klock-hungrig population är vad man kommersiellt skulle konvertera. Att göra det direkt på denna sajt är nog inte helt enkelt för medarbetarna. Men däremot går det bra via vänskaps-korruption med en sajt som GMW.cn - eller bara skicka trafiken och köpa annonserna med just rätt annons för jus dom varor du vet att dina kamrater gärna handlar.
Och som väntat är vi direkt i lyxvarornas drog-funktionella uttryck för status i att visuellt tydligt visa hur man dominerat partiets maktstruktur och kommit upp sig nog för första nivån av lyx-klocka.
Och desto mer upp i parti-strukturen en population formade kamrater representerar ju dyrare lyxvaror visar annonserna.