Mitt moraliska förfall fortsätter

2010-02-06

- Det var 2010 och jag hade börjat snatta musik från Youtube. Snart 10 st fler än jag hade beslutat var den övre gränsen.

- Dessutom hade jag umgåtts ett par veckor med en kvinna trots att vi båda visste att det inte skulle bli ett långvarit förhållande. Tvärtom begränsat till ett par veckor.

- Förfallet fortsatte emellertid. Nu hade jag satt in en helt irrelevant bild i en bloggpostning jag hade gjort. Det för att förstå mer hur färger påverkade perception på nätet. Här var ju dock bilden relevant.

- I varje fall motiverade jag det med att det var nödvändigt för min metodik och i efterhand också för mitt humör när det gav den effekten.

- Ändå var det ett moraliskt förfall om än självklart som jag vet att andra ser det trivialt. Men jag bryter inte mot regler eller vad som jag anser moraliskt korrekt. Så det här är väldigt ovanligt.

- Vad som var positivt var att jag var på strålande humör. Det verkade därför troligt att jag skulle fortsätta åtminstone med de två första aktiviteterna.